راشن بلو (Russian Blue)

راشن بلو

Russian Blue
  • 5.0 | 0 نظر

دوست داری یک گربه داشته باشی؟

همین الان عضو گروه واتس اپ پاپی یاب و گروه تگرام پاپی یاب شو و یا با شماره 09028288666 تماس بگیر
خرید بچه گربه از پاپی یاب

نام:

راشن بلو

طول: 38 تا 45 سانتی متر

وزن: 3 تا کیلوگرم (نر)، 3 تا 7 کیلوگرم (ماده)

طول عمر: 10 تا 15 سال

petride.ir
طول 38 تا 45 سانتی متر
وزن 3 تا کیلوگرم (نر)، 3 تا 7 کیلوگرم (ماده)
طول عمر 10 تا 15 سال

راشن بلو

اندام ظریف و در عین حال عضلانی راشن بلو باعث شد تا یکی از داوران، او را " دوبرمن پینچر گربه ها" بنامد.

ویدیو های بیشتر

توضیحات

تاریخچه

همانند بسیاری از نژادهای گربه، از ریشۀ راشن بلو نیز اطلاعات کمی در دست است. او احتمالاً از روسیه آمده است  -پوشش ضخیم او مطمئناً لباس گربه ای است كه در آب و هوای سردتر زندگی می کرده است - همچنین او را یك نژاد طبیعی می دانند به این معنی كه طبیعت "ماتوشکا" او را آفریده است، نه دخالت انسان. تکامل راشن بلو به عنوان یک نژاد، در اصل از اواخر قرن نوزدهم، زمانی که نمایش و پرورش گربه ها به یک فعالیت محبوب تبدیل شد، در انگلیس و اسکاندیناوی اتفاق افتاد.

راشن بلو اولین حضور خود را در صحنه جهانی گربه ها، در نمایشگاه گربه هایی که در سال 1875 در "کریستال پالاس" لندن برگزار شد، انجام داد. از آنجا که گفته شده است که راشن بلو اهل جزیره آرچانگل روسیه است، به عنوان یک گربه باستانی شناخته شده است و با سایر گربه های آبی از گونه های مختلف در رقابت است. در گزارش یک روزنامه از این نمایش، رنگ راشن بلو، "بسیار خوش تیپ" و "دارای خز خاص" توصیف شده است و افزود شده است که : "آنها بیشتر شبیه خرگوش خاکستری وحشی هستند." نام های اولیه دیگری که این نژاد توسط آنها شناخته می شد، مالت و فورین بلو (آبی خارجی) بود.

یک علاقمند بریتانیایی گربه به نام خانم کارئو-کوکس، واردات این گربه ها را در سال 1890 آغاز کرد و از اواخر قرن شروع به پرورش و نمایش آنها کرد. او آنها را دارای خزهای کوتاه و نقره ای، گوش های بزرگ، چشمان پهن و صورت های لاغر، دارای شخصیت های شیرین و باهوش - به طور خلاصه، تقریباً همان راشن بلو امروزی- توصیف کرده است. در سال 1912، این گربه ها کاملاً تثبیت شده بودند و به جای اینکه در کنار گربه های آبی دیگر قرار بگیرند، علاقه مندان راشن بلو می توانستند آنها را در کلاس خود به تمایش بگذارند.

جنگ جهانی دوم تقریباً پایانی برای این نژاد بود. تعداد بسیار کمی از این گربه ها از آن سالها در امان ماندند و پرورش دهندگان انگلیسی و اسکاندیناوی برای کمک به احیای نژاد خود به نژادهای دیگر، در درجه اول سیامی و آبی بریتانیایی روی آوردند. به دلیل تأثیر نژاد سیامی، این گربه ها حالت افراطی تری پیدا کردند و بافت پوشش آنها تغییر کرد. سالها طول کشید تا نژاد به شکل اولیه خود برگردد. این امر با ترکیب نژاد انگلیسی که بر پوشش مخمل خواب دار و نقره ای تأکید داشت و نژاد اسکاندیناوی که به گربه هایی با چشمهای روشن و نیمرخ صاف مشهور بود، امکانپذیر شد. نتیجه آن، راشن بلو از نوع متوسط ​​بود که امروزه شاهد آن هستیم.

راشن بلوها برای اولین بار در سال 1900 به ایالات متحده وارد شدند، اما تنها پس از جنگ جهانی دوم بود که پرورش دهندگان آمریکایی شروع به توسعۀ نژادهای خود از گربه های وارداتی در سال 1947 کردند. امروز آنها گربه های مشهوری هستند و همراه کسانی هستند که راز زیبایی شیرین آنها را می دانند.

شخصیت

راشن بلو به عنوان گربه ای آرام و ساکت و تا حدودی خجالتی، شهرت دارد، اما تصور اشتباهی نداشته باشید. این گربه ممکن است ذاتی خاصی داشته باشد، اما او عاشق بازی است (به خصوص علاقه مند به آوردن اشیاء پرتاب شده است) و از پریدن یا صعود به مکان های بلند که می تواند در اوقات فراغت خود افراد و موقعیت ها را تحت نظر داشته باشد، لذت می برد. میهمانان مورد توجه فوری او قرار نخواهند گرفت و ممکن است هرگز او را نبینند، مگر اینکه او تصمیم بگیرد که شایسته توجه او هستند. اما نسبت به اعضای خانواده، به ویژه شخص مورد علاقۀ خود، همیشه وفادار است و آنها را از طول خانه دنبال می کند و حتی روی شانۀ آنها سوار می شود. راشن بلو گربه ای حساس است که دوست ندارد او را نادیده بگیرند و اگر به همان اندازه محبت بدست نیاورد، صدمه خواهد دید. کم توجهی می تواند باعث اضطراب یا ترس او شود.

در حالی که راشن بلو همراهی با شما را دوست دارد، اما قادر است در طول روز در حالی که شما در محل کار خود هستید خود را سرگرم کند. برخلاف برخی از نژادهای فعال و باهوش، او مخرب نیست اما با تبختر یک بالرین روسی پرطرفدار در خانه حرکت می کند. وقتی در خانه هستید، حس لطیف شوخ طبعی و مهارت او در سرگرمی هرگز از بین نخواهد رفت. فقط مطمئن شوید که با او می خندید، نه به او. او احساس ارزش بالایی در خود دارد و دوست ندارد او را مسخره کنند.

راشن بلو گربه ای است که در یک محیط ساکت و آرام بهترین عملکرد را دارد. او تغییر را دوست ندارد و به خصوص برای او مهم است که وعده های غذایی او به موقع برسند. روی او حساب کنید که صبح، مانند یک ساعت زنگدار وفادار است، نه تنها شما وقت کار را از دست نمی دهید بلکه او نیز یک وعده غذایی را هم از دست نمی دهد.

اگر برای ایجاد رابطه با یک راشن بلو وقت بگذارید، پاداش شما پیوندی عمیق با این گربۀ دوست داشتنی خواهد بود.

بهداشت و سلامتی

گربه های این نژاد و نژادهای مختلط حاصل از آنها، هر دو دارای موارد مختلف سلامتی هستند که ممکن است ماهیت ژنتیکی داشته باشند. راشن بلو به طور کلی سالم است. نگرانی اصلی یک مالک احتمالاً اشتهای بالای این گربه خواهد بود که می تواند در کمترین زمان او را یک گربۀ لاغر به یک گربۀ تنومند تبدیل کند.

مراقبت

پوشش متراکم راشن بلو باید دو بار در هفته شانه زده شود تا موهای مرده تمیز شوند و چربی ها، در سطح پوست پخش شوند. با مسواک زدن مرتب می توانید از بروز بیماری پریودنتال پیشگیری کنید. بهداشت روزانۀ دندان ها بهترین گزینه است، اما مسواک زدن هفتگی نیز از هیچ چیز بهتر است. هر دو هفته ناخن ها را کوتاه کنید. حمام، در زمان ریزش موی گربه به از بین بردن سریع موهای زائد کمک می کند.

جعبه بستر راشن بلو  را کاملا تمیز نگه دارید، او در مورد بهداشت خود بسیار حساس است.

راشن بلو را بهتر است به عنوان یک گربۀ داخل خانه نگهداری کنید تا از او در مقابل گربه های دیگر، حملۀ سگها یا کایوت ها و سایر خطرات دیگری که گربه های بیرون از منزل را تهدید می کند، مانند تصادف با اتومبیل، محافظت کنید. همچنین، راشن بلوهایی که به بیرون از منزل می روند ممکن است با خطر دزدیده شدن توسط شخصی که مایل به داشتن این گربه زیبا، بدون پرداخت هزینۀ آن است، روبرو شوند.

رنگ و آراستن پوشش

اندام ظریف و در عین حال عضلانی راشن بلو باعث گردید که یکی از داوران گربه ها، او را "دوبرمن پینچر گربه ها" بنامد. وی دارای بدنی است که آن را نوع "نیمه خارجی" می نامند، به این معنی که دارای شکل متوسطی است، جایی بین بدن کوتاه و جمع و جور نژادهایی مانند پرشین و زاویه های تند نژادهای شرقی مانند سیامی قرار می گیرد. استاندارد نژاد "انجمن علاقمندان گربه" برای راشن بلو، شامل داشتن سر صاف، گوه ای با اندازه متوسط ​​و یک پوزه صاف، می شود. سر گوه ای پهن و جمجمه صاف آن اغلب به شکل کبرا-مانند توصیف می شود، هر چند این توصیف برای گربه ای با طبع شیرین، بیش از حد خطرناک است. "رگال" شاید اصطلاح بهتری باشد. گوش ها، در قسمت پایه، بزرگ و در بالا  نوک تیز هستند و  قسمت داخلی آن با پوستی نازک و شفاف پوشیده شده است. چشمان گرد راشن بلو، سبز و روشن است و کاملاً از هم فاصله دارد. گردنی بلند و باریک که روی تیغه های شانه بلند قرار دارد و بدنی با استخوانهای باریک اما محکم و عضلانی که با پوشش دو لایۀ ضخیم کوتاه با بافتی مخمل خواب دار پوشیده شده و اغلب شبیه به سیل یا سگ آبی توصیف می شود. اگر انگشتان خود را از میان پوشش راشن بلو عبور دهید، الگوهایی که آنها ساخته اند تا زمانی که موها را صاف نکنید، باقی می مانند. بدن راشن بلو روی پاهایی بلند و استخوانی که دارای پنجه های کوچک و کمی گرد و پدهای اسطوخودوسی یا صورتی است، قرار گرفته است. دم این نژاد بلند است اما متناسب با بدن گربه است.

راشن بلو از نظر رنگ پوشش خود متمایز است. از نظر افراد ناآگاه، ممکن است خاکستری به نظر برسند، اما از نظر نمایش دهنده های گربه ها او آبی کاملاً روشن با موهایی با نوک نقره ای است که براق به نظر می رسند. برخی از بچه گربه های راشن بلو با "الگوهای راه راه" متولد می شوند که یادآوری ژنی است که همه گربه ها، حتی اگر در پوشش آنها دیده نشود، با خود حمل می کنند، اما این الگوها به طور کلی محو می شوند و گربه با رسیدن به بلوغ، به رنگ آبی یکدست باقی می ماند.

ممکن است فکر کنید که یک راشن بلو فقط به رنگ آبی وجود دارد که در CFA این درست است، اما سایر انجمن های گربه دارای استاندارد نژادی آزادتری هستند. در استرالیا و نیوزیلند، گربه هایی که "روسی" نامیده می شوند، به رنگ سفید و سیاه و همچنین آبی سنتی هستند. انجمن گربه سانان آمریکایی، "راشن بلک" ها (روسی های سیاه) را مجاز می داند.

رابطه با کودکان و سایر حیوانات خانگی

راشن بلوها نسبت به کودکانی که با آنها با مهربانی و احترام رفتار می کنند، طبیعت بردباری دارند. آنها حتی حرکات ناشیانۀ کودکان نوپا را تحمل خواهند کرد، گویی که تشخیص می دهند هیچ آسیبی به آنها وارد نمی کند و در صورت لزوم دور می شوند و یا از دسترس خارج می شوند. با این اوصاف، راشن بلوهای ملایم و خوش رفتار باید همیشه در برابر رفتارهای خشن محافظت شوند، بنابراین همیشه وقتی کودکان می خواهند گربه را نوازش کنند، بر آنها نظارت داشته باشید.

راشن بلو، حیوانات دیگر از جمله سگ ها را نیز می پذیرد، به شرطی که آنها را تحت تعقیب یا تهدید قرار ندهند. حیوانات اهلی را به آهستگی و در شرایط کنترل شده به یکدیگر معرفی کنید تا اطمینان حاصل کنید که با یکدیگر کنار می آیند.

امتیاز

امتیازات
  • رفتار دوستانه با خانواده

  • مقدار ریزش مو

  • سلامت عمومی

  • پتانسیل برای بازیگوشی

  • کودک دوستی

  • رفتار دوستانه با غریبه ها

  • نظافت و آراستن آسان

  • هوش

  • رفتار دوستانه با دیگر حیوانات خانگی

افزودن نظر

امتیاز
توجه

نظراتی که شامل فروش و واگذاری پت هستند و یا شماره موبایل در آن ذکر شده است تایید نخواهند شد.

لیست کل نژادهای گربه

قیمت نژاد ها برگرفته از پرورش دهندگان معتبر ایران

پرورش دهندگان محترمی که قصد همکاری دارند لطفا با شماره 02122930308 تماس حاصل نمایند

کلید واژه ها

راشن بلو - گربه راشن بلو - خرید گربه راشن بلو - خرید نژاد گربه راشن بلو - خرید راشن بلو - قیمت راشن بلو - قیمت و خرید راشن بلو نر - قیمت و خرید راشن بلو ماده

مشاوره خرید توله