آمریکن بابتیل (American Bobtail)

آمریکن بابتیل

American Bobtail
  • 5.0 | 0 نظر

دوست داری یک گربه داشته باشی؟

همین الان عضو گروه واتس اپ پاپی یاب و گروه تگرام پاپی یاب شو و یا با شماره 09028288666 تماس بگیر
خرید بچه گربه از پاپی یاب

نام:

آمریکن بابتیل

طول: 0 سانتی متر

وزن: 3 تا 6 کیلوگرم

طول عمر: 11 تا 15 سال

petride.ir
طول 0 سانتی متر
وزن 3 تا 6 کیلوگرم
طول عمر 11 تا 15 سال

عکس گربه نژاد آمریکن بابتیل

آمریکن بابتیل با دم کوتاه، گوش ها و انگشتان طره دار و بدنی قدرتمند، ظاهری کاملاً وحشی دارد.

ویدیو معرفی کامل نژاد آمریکن بابتیل

0 بازدید

ویدیو های بیشتر

توضیحات

تاریخچه:

گربه های آمریکن بابتیل، نتیجه یک جهش ژنتیکی طبیعی هستند که باعث کوتاه شدن دم آنها شده است، این نژاد در طول قرن ها در مکان های مختلفی از ژاپن گرفته تا جزیره "من" ظاهر شده اند. گاهی اوقات یک گونه توسط افراد مناسبی مورد توجه قرار می گیرند و یک  نژاد جدیدی متولد می شود. چنین چیزی در مورد آمریکن بابتیل نیز وجود داشت که از یک بچه گربه دم کوتاه که جان و برندا سندرز در طول تعطیلات به آریزونا در دهۀ 60، خریداری کرده بودند، گسترش یافت. آنها نام او را "یودی" گذاشتند و هنگامی که به خانه خود در آیووا بازگشتند، او در کنار یک مادۀ ساندرز که "میشی" نام داشت قرار گرفت و پدر این نژاد شد.

بچه گربه های "یودی" و "میشی" نیز دارای دم کوتاه بودند و این نشان می دهد که این ویژگی توسط یک ژن غالب ایجاد شده است. دوست خانوادگی آنها، مندی شولتز، که تجربه پرورش نژادهای ایرانی را داشت با شارلوت بنتلی همکاری کرد تا این گربه های غیر معمول را به یک نژاد، تبدیل کند. آنها این بچه گربه ها را با گربه های دیگر با دم طبیعی کوتاه که در مکان های مختلف در سراسر ایالات متحده و کانادا یافت می شدند، آمیزش دادند. آنها با انتخاب از میان آنان، گربه های بزرگ و قوی با ظاهری وحشی اما خلق و خوی شیرین، پرورش دادند. همه گربه هایی که برای توسعۀ این نژاد مورد استفاده قرار گرفتند از میان گربه های خانگی مو کوتاه و مو بلند بودند. اکنون، پس از 50 سال، چنین آمیزش هایی دیگر لازم نیست زیرا اکنون این گربه ها شجره هایی بلندتر از دم خود دارند.

انجمن بین المللی گربه ها در سال 1989 آمریکن بابتیل را در گروه نژادهای جدید خود پذیرفت و در سال 2002 آن را به رسمیت شناخت. آمریکن بابتیل همچنین توسط انجمن علاقمندان گربه ها و  انجمن امریکایی علاقمندان گربه ها نیز به رسمیت شناخته شد.

شخصیت:

بگذارید اینطور بگوییم که ممکن است شما شخصیت "گلدن رتریور" را دوست داشته باشید اما اندازه و سطح انرژی او کمی بیشتر از حد توانایی شما باشد. دوستداران آمریکن بابتیل می گویند که باید در عوض نگاهی به گربۀ آنها بیندازید. او عاشقی است با قلبی از طلا که نسبت به صاحبانش فداکار است، آنها را دنبال می کند، بازی کردن را دوست دارد، به زیبایی روی یک طناب راه می رود (البته بعد از آموزش) و با لبخند از مهمانان پذیرایی می کند.

بابتیل یک گربه باهوش است که از اسباب بازی های پازلی، یادگیری ترفندهای مختلق و انجام بازی های جذاب، لذت می برد. او به اندازه برخی از نژادها پر سر و صدا نیست، اما لذت و اشتیاق خود را با صدای جیر جیر، کلیک و همچنین صدای استاندارد گربه ها یعنی "میو" منتقل می کند.

آمریکن بابتیل ماهیتی سازگار دارد، بنابراین مسافر خوبی است. رانندگان کامیون های راه دور او را یک همراه عالی می دانند. این گربه ها همچنین به دلیل ماهیت دوست داشتنی و شهودی خود در میان برخی از روان درمانگران، جایگاه ویژه ای پیدا کرده اند. همین سازگاری و مهربانی، او را به یک همراه خانوادگی خوب و متناسب با سبک های مختلف زندگی، از زندگی آرام گرفته تا پرشور، تبدیل می کند.

بهداشت و سلامتی:

گربه های این نژاد و نژادهای حاصل از آنها، هر دو دارای مشکلات سلامتی مختلفی هستند که ممکن است ماهیتی ژنتیکی داشته باشند. "امریکن بابتیل ها" به طور کلی گربه های سالمی هستند.

مراقبت:

پوشش آمریکن بابتیل به شرطی که چند بار در هفته آن را شانه یا برس بکشید، معمولاً درهم رفته یا گره خورده نمی شود. ممکن است متوجه شوید که این گربه در طول بهار و پاییز ریزش موی بیشتری دارد، بنابراین افزایش تعداد دفعات رسیدگی به پوشش آن در این مدت زمان می تواند ایده خوبی باشد. استحمام نیز به ندرت لازم می شود.

با مسواک زدن مرتب می توانید از بروز بیماری پریودنتال پیشگیری کنید. بهداشت روزانۀ دندان ها بهترین گزینه است، اما مسواک زدن هفتگی نیز از هیچ چیز بهتر است. هر دو هفته یکبار ناخن های آنها را کوتاه کنید. گوشۀ چشم ها را با پارچه ای نرم و مرطوب پاک کنید تا هرگونه ترشحات اضافی برطرف شود. برای هر چشم از یک قسمت جداگانه ای از پارچه استفاده کنید تا خطر گسترش عفونت را کاهش دهید.

گوش ها را به صورت هفتگی بررسی کنید. اگر کثیف به نظر می رسند، آنها را با یک پنبه یا پارچۀ مرطوب و نرم مرطوب شده با مخلوط 50-50 سرکۀ سیب و آب گرم، پاک کنید. از گوش پاکن های پنبه ای که می توانند باعث آسیب به قسمت داخلی گوش شوند، استفاده نکنید.

جعبۀ بستر آنها را کاملا تمیز نگه دارید. گربه ها در مورد بهداشت محل خوابیدن خود بسیار خاص هستند و یک جعبۀ کثیف ممکن است باعث شود آنها به جای آن، از مکان های دیگر خانه استفاده کنند. 

بهتر است که "امریکن بابتیل" را صرفا در داخل خانه نگه دارید تا از او در برابر بیماری های قابل انتقال توسط گربه های دیگر، حملۀ سگها یا کایوت ها و سایر خطرات دیگری که گربه های بیرون از منزل را تهدید می کند، مانند برخورد با ماشین و غیره، محافظت کنید. همچنین یک "امریکن بابتیل" که به بیرون از منزل می رود ممکن است با خطر دزدیده شدن توسط شخصی که مایل به داشتن چنین گربه زیبایی، بدون پرداخت هزینه است، روبرو شود.

رنگ و آراستن پوشش

"امریکن بابتیل" با دم کوتاه، گوش ها و انگشتان طره دار و بدن قدرتمند، ظاهری کاملاً وحشی دارد - شبیه به خصوصیات یک "بابکت"- اما او یک گربۀ خانگی است. اندازه او در دامنۀ متوسط تا بزرگ است و به آرامی بالغ می شود و برای رسیدن به اندازه کامل خود به سه سال زمان نیاز دارد.

از آنجا که این نژاد با دم کوتاه خود متمایز است، برای شروع توصیف ظاهر او بهتر است با دم شروع کنیم. در این نژاد هر دم منحصر به فرد است. طول اکثر آنها 2.5 تا 10 سانتیمتر است، اما می تواند کوتاه تر یا بلندتر نیز باشد. در یک بابتیل، دم ایده آل، انعطاف پذیر و خوش ظاهر است و به اندازه کافی بلند است که در هنگام هوشیاری گربه، از پشت دیده شود. همچنین، دم ممکن است در انتهای خود بواسطۀ یک پد چربی، صاف باشد و انحناء کمی داشته باشد و یا در امتداد دم دارای برجستگی باشد. بچه گربه ها تقریباً هرگز ، آنطور که گاهی اوقات در مورد "مانکس" دیده می شود، کاملا بدون دم نیستند. بعضی از والدین بچه گربه هایی با دم کامل دارند. آنها ستارۀ صحنه های نمایش نخواهند بود، اما می توانند در برنامه های تولید مثل استفاده شوند.

بدن ورزشکاری جالب توجه بابتیل با خز کرکی پوشیده شده است. امریکن بابتیل کوتاه موی، در واقع یک پوشش دولایه با طول متوسط و موهای خشن تر دارد که روی یک لایه زیرین نرم و ضخیم را می پوشانند. وقتی پوشش بابتیل به رنگهای روشن با نقطه های قهوه ای مایل به زرد یا نقره ای باشد، پوشش ممکن است دارای بافت نرم تری باشد. بابتیل های موبلند، دارای موهای بلند دور گردن و موهای بلند روی بریچز (قسمت فوقانی ساق پا)، شکم و دم هستند. موها در قسمت صورت، می توانند بلند باشند. خزهای بابتیل در همه رنگها و الگوها دیده می شوند. چشم ها می توانند هر رنگی داشته باشند به غیر از رنگهای جداگانه (هر چشم به رنگ متفاوتی باشد).

رابطه با کودکان و سایر حیوانات خانگی 

"امریکن بابتیل" به عنوان گربه ای اجتماعی، دوست دارد بازی کند، بنابراین برای خانواده های دارای فرزند، انتخاب خوبی محسوب می شود. همیشه بر کودکان کوچکتر نظارت داشته باشید تا مطمئن شوید که با کشیدن خز یا چرخاندن دم، به گربه صدمه ای نزنند.

بابتیل همچنین از زندگی با دیگر گربه ها و سگهای گربه-دوست خوشحال می شود. حیوانات خانگی خود را به آرامی و در شرایط کنترل شده ای به هم معرفی کنید تا اطمینان حاصل کنید که با یکدیگر کنار می آیند.

امتیاز

امتیازات
  • رفتار دوستانه با خانواده

  • مقدار ریزش مو

  • سلامت عمومی

  • پتانسیل برای بازیگوشی

  • کودک دوستی

  • رفتار دوستانه با غریبه ها

  • نظافت و آراستن آسان

  • هوش

  • رفتار دوستانه با دیگر حیوانات خانگی

افزودن نظر

امتیاز
توجه

نظراتی که شامل فروش و واگذاری پت هستند و یا شماره موبایل در آن ذکر شده است تایید نخواهند شد.

لیست کل نژادهای گربه

قیمت نژاد ها برگرفته از پرورش دهندگان معتبر ایران

پرورش دهندگان محترمی که قصد همکاری دارند لطفا با شماره 02122930308 تماس حاصل نمایند

کلید واژه ها

آمریکن بابتیل - گربه آمریکن بابتیل - خرید گربه آمریکن بابتیل - خرید نژاد گربه آمریکن بابتیل - خرید آمریکن بابتیل - قیمت آمریکن بابتیل - قیمت و خرید آمریکن بابتیل نر - قیمت و خرید آمریکن بابتیل ماده

مشاوره خرید توله