اسکاتیش فولد (Scottish Fold)

اسکاتیش فولد

Scottish Fold
  • 4.7 | 0 نظر

دوست داری یک گربه داشته باشی؟

همین الان عضو گروه واتس اپ پاپی یاب و گروه تگرام پاپی یاب شو و یا با شماره 09028288666 تماس بگیر
خرید بچه گربه از پاپی یاب

نام:

اسکاتیش فولد

طول: 25 تا 30 سانتی متر

وزن: 3 کیلوگرم (نر)، 3 تا 6 کیلوگرم (ماده)

طول عمر: 11 تا 14 سال

petride.ir
طول 25 تا 30 سانتی متر
وزن 3 کیلوگرم (نر)، 3 تا 6 کیلوگرم (ماده)
طول عمر 11 تا 14 سال

عکس گربه نژاد Scottish Fold

هیچ چیزی برای اسکاتیش فولد - که به خاطر گوشهای تاخوردۀ خود به این نام معرف است- بهتر از این نیست که در کنار صاحبان خود باشد و در هر کاری که آنها انجام می دهند شرکت کند. اسکاتیش فولد ها، همانطور که از نامشان پیداست، از اسکاتلند می آیند و اصل و نسب همه آنها به یک گربۀ انباری بنام سوزی می رسد که گوش های تا خورده ای داشت و به عنوان شکارچی موش کار می کرد. این گربه ها، حساس، برونگرا و فعال هستند. آنها عاشق بازی هستند و برای تنها گذاشتن در خانه، بهترین گزینه نیستند. آنها ترجیح می دهند که یک همراه - حتی یک گربه دیگر - آنها را همراهی کند. اگر بتوانید این گربه سان دوست داشتنی را با توجه به اشتیاق آنها تأمین کنید و نیازهای آنها را برآورده سازید، آنها می توانند عضو جدید خانواده و پشمالوی مورد نظر شما باشند.

قیمت حدودی در بازار ایران: از 14 تا 15 میلیون تومان
آخرین بروزرسانی قیمت: 1400/09/30

ویدیو های بیشتر

توضیحات

تاریخچه

اغلب، ایجاد نژادهای جدید گربه ها به جهش ژنتیکی طبیعی وابسته است که به طور غیر منتظره ای در یک گربه معمولی اتفاق می افتد. در مورد اسکاتیش فولد نیز چنین بوده است. اعضای نژاد امروز می توانند نسب خود را به سوزی، یک گربه سفید با گوشهای تا شدۀ غیرمعمول برسانند که به عنوان موش گیر در یک انبار در منطقۀ تایساید اسکاتلند نگهداری می شد.

سوزی، احتمالا در سال 1961 مورد توجه چوپانی به نام ویلیام راس که به گربه ها علاقه داشت قرار گرفت. وقتی سوزی از یک گربۀ محلی صاحب بچه گربه هایی شد، راس یکی از آنها را به دست آورد، ماده ای که اسمش را اسنوک گذاشت.

اسنوک، بطور طبیعی، صاحب بچه گربه هایی شد و یکی از آنها که نر بود با یک شورت هیر انگلیسی آمیزش داده شد. بدین ترتیب باعث گسترش نژادی شد که در ابتدا تحت عنوان "گربۀ گوش کوتاه" شناخته می شد و بعداً به عنوان "اسکاتیش فولد" معرف شد که به سرزمین اصلی آنها و مشخصۀ بارز آنها اشاره داشت.

سایر تولیدکنندگان نیز در این امر مشارکت کردند و مشخص شد که جهش ژنی "تا خوردگی گوش" غالب است، به این معنی که اگر یکی از والدین دارای ژنی برای گوشهای مستقیم و دیگری دارای ژنی برای گوشهای تا خورده باشد، بچه گربۀ حاصل، دارای گوشهای تا خورده خواهد بود. ژن موهای بلند هدیۀ دیگری بود که سوزی به فرزندان خود منتقل کرد. گونۀ "مو بلند" (لونگ هیر) در برخی از انجمن ها تحت عنوان "های لند فولد" شناخته می شود.

اسکاتیش فولد برای اولین بار در سال 1971 به ایالات متحده وارد شد و در اواسط دهه 1970، توسط اکثر انجمن های گربه در آمریکای شمالی به رسمیت شناخته شده بود. اسکاتیش فولدها را می توان با "شورت هیر" آمریکایی و "شورت هیر" بریتانیایی آمیزش داد.

از قضا، آنها در کشور مبدا خود به عنوان یک نژاد شناخته نمی شوند، زیرا گوش تا خورده ممکن است منجر به عفونت گوش یا ناشنوایی و به دلیل مشکل غضروف شود.

اندازه

به طور کلی اسکاتیش فولد، گربه ای با اندازۀ متوسط ​​و دارای ساختار بدنی جمع و جور است.

وزن ماده های آنها تقریباً 3 تا 4 کیلوگرم است در حالی که وزن نرها حدود 4 تا 6 کیلوگرم است. بسیاری از آنها ممکن است کوچکتر یا بزرگتر از حد متوسط ​​باشند.

شخصیت

بعد از گوش آنها، اولین چیزی که در مورد اسکاتیش فولدها توجه شما را جلب می کند عادت آنها در  حالتهای عجیب و غریب خوابیدن آنها است - مانند یک قورباغه کوچک روی زمین پهن می شوند و یا به پشت خوابیده و پنجه ها خود را در هوا بالا می گیرند. اگرچه ممکن است تصور کنید که گوش آنها کمتر از گربه های دیگر تحرک دارد، اما چنین نیست. اسکاتیش فولد از این گوش ها برای برقراری ارتباط کاملاً موثر استفاده می کند و در صورت لزوم با صدای آرام و مطبوع، نظراتی را به آن اضافه می کند.

اسکاتیش فولد، یک گربه باهوش و و از نظر فعالیت متوسط است. او از اسباب بازی های سرگرم کننده که چابکی او را آزمایش می کند و اسباب بازی های پازلی که هوش او را به چالش می کشد لذت می برد. فعالیت های مورد علاقۀ آنها شامل هر چیزی است که تعامل انسانی را شامل شود.

بهترین چیزی که یک اسکاتیش فولد دوست دارد، بودن در کنار صاحبان خود و شرکت در هر کاری است که آنها انجام می دهند. آنها گربه های شیرینی هستند که از توجه لذت می برند. آخرین چیزی که آنها می خواهند این است که ساعاتی تنها بمانند، بنابراین آنها برای کسانی که بیشتر اوقات را بیرون از خانه هستند بهترین انتخاب نیستند مگر اینکه کسی در طول روز در خانه باشد یا اینکه بتوانید یک گربه دیگر را به او هدیه بدهید.

با این حال، مطمئن باشید که آنها همچنان از شما انتظار دارند، وقتی از محل کار یا مدرسه به خانه برگشتید با آنها بازی کنید - یا حداقل بنشینید تا در هنگام تماشای تلویزیون بتوانند کمی در دامان شما استراحت کنند یا در کنار شما حلقه بزنند.

بهداشت و سلامتی

گربه های این نژاد و نژادهای مخلتلط حاصل از آنها دارای موارد مختلفی از مشکلات سلامتی هستند که ممکن است ماهیت ژنتیکی داشته باشد. عمر معمولی اسکاتیش فولدها 15 سال است. مشکلاتی که ممکن است اسکاتیش فولدها را مبتلا کند شامل موارد زیر است:

o بیماری مفصل دژنراتیو، به ویژه در دم و همچنین در مفصل مچ پا و زانو، که باعث درد یا تحرک ضعیف می شود. اگر باعث سختی دم سختی شده باشد، باید با دقت با آن رفتار کنید.

o کاردیومیوپاتی هیپرتروفیک، نوعی بیماری قلبی که در نژاد دیده شده است، اما هنوز ثابت نشده است که این بیماری، نوعی بیماری وراثتی است.

مراقبت

پوشش اسکاتیش فولد را بطور هفتگی شانه کنید تا موهای مرده تمیز شوند و چربی ها در سطح پوست پخش شوند. ممکن است نیاز باشد که یک فولد "موبلند" را برای اطمینان از عدم ایجاد گره خوردگی در موها، چند بار در هفته برس بکشید.

با مسواک زدن مرتب می توانید از بروز بیماری پریودنتال پیشگیری کنید. بهداشت روزانۀ دندان ها بهترین گزینه است، اما مسواک زدن هفتگی نیز از هیچ چیز بهتر است. هر چند هفته یکبار ناخن های گربۀ خود را کوتاه کنید. گوشۀ چشم ها را با پارچه ای نرم و مرطوب پاک کنید تا هرگونه ترشحات اضافی برطرف شود. برای هر چشم از یک قسمت جداگانه ای از پارچه استفاده کنید تا خطر گسترش عفونت را کاهش دهید.

 گوش ها را به صورت هفتگی بررسی کنید. اگر کثیف بودند، آنها را با یک پنبه یا پارچۀ مرطوب و نرم مرطوب شده با مخلوط 50-50 سرکۀ سیب و آب گرم، پاک کنید. از گوش پاکن های پنبه ای که می توانند باعث آسیب به قسمت داخلی گوش شوند، استفاده نکنید.

جعبۀ بستر اسکاتیش فولد را کاملا تمیز نگه دارید. گربه ها در مورد بهداشت خود خود بسیار حساس هستند و یک جعبه بستر تمیز به پاکیزه ماندن گربه نیز کمک می کند.

بهتر است اسکاتیش فولد خود را صرفا در داخل خانه نگه دارید تا از او در برابر بیماری های قابل انتقال توسط گربه های دیگر، حملۀ سگها یا کایوت ها و سایر خطرات دیگری که گربه های بیرون از منزل را تهدید می کند، مانند برخورد با ماشین و غیره، محافظت کنید. همچنین، اسکاتیش فولدهایی که به بیرون از منزل می روند ممکن است در معرض خطر دزدیده شدن توسط شخصی که مایل به داشتن این گربه زیبا، بدون پرداخت هزینۀ آن است، قرار گیرند.

رنگ و آراستن پوشش

با نحوه قرارگیری گوشهای کوچک آنها که مانند کلاهی بر روی سر گرد آنها است، اسکاتیش فولد اغلب شبیه به جغد توصیف می شود. گوش ها از نظر ظاهری در اشکال مختلفی دیده می شوند: یک تاخوردگی که از نیمۀ گوش به سمت جلو خم شده، دو تاخوردگی، و تا حدودی کمتر، بصورت سه تاخوردگی که به صورت کاملاً خوابیده روی سر قرار دارند و برای گربه های نمایشی مطلوب هستند.

بچه گربه ها، با گوش های راست متولد می شوند که ممکن است در حدود سه هفتگی تاخورده شوند و یا ممکن است بصورت مستقیم باقی بمانند. چشمان گشاده و باز آنها با یک ظاهر شیرین، به جهان بیرون، خیره می شوند. بدن اسکاتیش فولد گرد و دارای اندازه متوسط است که با یک دم متوسط ​​تا بلند که گاهی به یک نوک گرد شده ختم می شود، تکمیل می گردد.

یک "شورت هیر فولد" دارای یک پوشش متراکم مخمل خواب دار با بافتی نرم است. گونۀ "لونگ هیر" (مو بلند) آن دارای خز متوسط ​​تا بلند همراه با بریچزها (خز بلندتر در رانهای فوقانی)، طره های مو در انگشتان پا، یک دم پر-مانند و دسته های خز بر روی گوش است. آنها همچنین ممکن است در گردن خود یال داشته باشند.

اسکاتیش فولد در رنگ ها و الگوهای مختلف، از جمله یکدست، موج دار، موج دار سفید، "دو رنگ" و "چندرنگ" دیده می شود. رنگ چشمها به رنگ پوشش گربه بستگی دارد. به عنوان مثال، گربه های سفید و "دو رنگ" می توانند چشم های آبی یا چشم های تا به تا که در آن هر چشم به یک رنگ است داشته باشند.

رابطه با کودکان و سایر حیوانات خانگی

اسکاتیش فولد مهربان و آسانگیر یک انتخاب مناسب برای خانواده هایی با کودکان و سگ های دوستدار گربه است. آنها توجهی را که از کودکانی که با ادب و احترام با آنها رفتار می کنند، دوست دارند و از بازی و یادگیری ترفندهای مختلف لذت می برند.

آنها همچنین به لطف خلق و خوی خوب خود، از زندگی با سگهای گربه دوست خوشحال می شوند. حیوانات اهلی را به آهستگی و در شرایط کنترل شده ای با یکدیگر آشنا کنید تا اطمینان حاصل کنید که با یکدیگر کنار می آیند.

امتیاز

امتیازات
  • رفتار دوستانه با خانواده

  • مقدار ریزش مو

  • سلامت عمومی

  • پتانسیل برای بازیگوشی

  • کودک دوستی

  • رفتار دوستانه با غریبه ها

  • نظافت و آراستن آسان

  • هوش

  • رفتار دوستانه با دیگر حیوانات خانگی

افزودن نظر

امتیاز
توجه

نظراتی که شامل فروش و واگذاری پت هستند و یا شماره موبایل در آن ذکر شده است تایید نخواهند شد.

لیست کل نژادهای گربه

قیمت نژاد ها برگرفته از پرورش دهندگان معتبر ایران

پرورش دهندگان محترمی که قصد همکاری دارند لطفا با شماره 02122930308 تماس حاصل نمایند

کلید واژه ها

اسکاتیش فولد - گربه اسکاتیش فولد - خرید گربه اسکاتیش فولد - خرید نژاد گربه اسکاتیش فولد - خرید اسکاتیش فولد - قیمت اسکاتیش فولد - قیمت و خرید اسکاتیش فولد نر - قیمت و خرید اسکاتیش فولد ماده

مشاوره خرید توله