جاپانیز بابتیل (Japanese Bobtail)

جاپانیز بابتیل

Japanese Bobtail
  • 0.0 | 0 نظر

دوست داری یک گربه داشته باشی؟

همین الان عضو گروه واتس اپ پاپی یاب و گروه تگرام پاپی یاب شو و یا با شماره 09028288666 تماس بگیر
خرید بچه گربه از پاپی یاب

نام:

جاپانیز بابتیل

طول: 0 سانتی متر

وزن: 3 تا 4 کیلوگرم

طول عمر: 9 تا 15 سال

petride.ir
طول 0 سانتی متر
وزن 3 تا 4 کیلوگرم
طول عمر 9 تا 15 سال

عکس جاپانیز بابتیل

ویژگی اصلی نژاد بابتیل ژاپنی، یک دم کوتاه "خرگوشی" است که می تواند انعطاف پذیر یا سفت و محکم، با یک یا چند انحناء و زاویه باشد.

ویدیو معرفی کامل نژاد جاپانیز بابتیل

0 بازدید

ویدیو های بیشتر

توضیحات

تاریخچه:

گفته می شود که اولین بابتیل ها به عنوان هدیۀ امپراطور چین به امپراطور ژاپن، وارد ژاپن شدند. این نژاد حداقل 1000 سال است که در میان این کشور جزیره نشین شناخته شده است. دم کوتاه آنها یک پدیدۀ طبیعی بود که پس از آن، از طریق پرورش انتخابی تثبیت گردید.
در طول قرن ها، گربه ها نه تنها حیوانات خانگی سلطنتی بودند بلکه از منابع غلات و کرم های ابریشم سودآور که هر دو توسط جوندگان تهدید می شدند نیز محافظت می کردند. بابتیل ها با پوشش سه رنگ - قرمز و سیاه روی زمینه سفید - به عنوان نمادهای محبوب خوش شانسی شناخته شده اند.
در سال 1968 سه گربه از این نژاد به ایالات متحده وارد شدند. در سال 1976، گونۀ موی کوتاه این نژاد توسط انجمن علاقمندان گربه به رسمیت شناخته شد. بابتیل ژاپنی با موهای بلند تا سال 1993 توسط CFA به رسمیت شناخته نشده بود. امروز بابتیل ژاپنی توسط همل ثبت کننده های آمریکای شمالی یه رسمیت شناخته شده اند.

شخصیت:

این گربۀ فعال و دوست داشتنی با صدای ملایم و مطبوعی با شما "صحبت" خواهد کرد. شما از دامنۀ لغات گربه سانان او شگفت زده خواهید شد. او اصلاً پر سرو صدا نیست، اما حرف های زیادی برای گفتن و لحن های مختلفی دارد که می تواند با آنها ارتباط برقرار کند.
هنگامی که او از خود چیزی نمی گوید یا از شما چیزی نمی خواهد، به احتمال زیاد با اسباب بازی مورد علاقه خود مشغول است یا پنجه خود را در استخر یا آکواریوم شما فرو کرده و آب می پاشد. او دوست دارد با آب بازی کند، بنابراین ممکن است او را در کنار ظرف آب واژگون شده یا شیر آب باز شده پیدا کنید.
بابتیل ژاپنی بازیگوش و باهوش است. او از چالش بازی با  اسباب بازی های چرخشی و پازلی یا تعقیب طعمۀ اسباب بازی چوب ماهیگیری، لذت می برد. بابتیل در یادگیری ترفندها بسیار تبحر دارد و اگر فکر کند که انجام کاری سرگرم کننده است حتی روی طناب هم راه می رود. هر چند وقتی نشسته اید، انتظار داشته باشید که این گربۀ دوست داشتنی جایی در دامان شما برای خود پیدا کند.
بابتیل ژاپنی یک گربه سازگار است و در مسافرت راحت است که او را به یک گزینه مناسب برای خانواده های پر سر و صدا یا افرادی که از سبک زندگی راحت لذت می برند، تبدیل می کند. از نظر نکات منفی، او می تواند گربه ای سرسخت باشد و تغییر عقیده او در مورد اینکه انجام چه کارهایی خوب است و چه کارهایی بد، دشوار است. او گربه شلوغی است و باید یک همراه داشته باشد - افراد یا بابتیل های دیگر اولین انتخاب او خواهند بود - اما هنگامی که شما در حال کسب درآمد برای غذا و اسباب بازی های او هستید، یک سگ می تواند او را سرگرم کند. به یاد داشته باشید که یک بابتیل خسته شده، یک بابتیل بطور شگفت آوری خلاق است – البته نه لزوماً به صورتی که شما از آن قدردانی کنید.

بهداشت و سلامتی:

گربه های این نژاد و نژادهای مختلط حاصل از آنها، هر دو دارای مشکلات سلامتی مختلفی هستند که ممکن است ماهیتی ژنتیکی داشته باشد. "بابتیل های ژاپنی" به طور کلی گربه های سالمی هستند و ژن مغلوب تولید کننده بابتیل با هیچ گونه ناهنجاری در ستون فقرات و استخوانها ارتباط ندارد. حتماً از پرورش دهنده در مورد بروز مشکلات سلامتی در این نژاد و اینکه چه آزمایشاتی برای بیماریهای دارای  ماهیت ژنتیکی انجام شده است، پرسش کنید.

مراقبت:

از آنجا که بابتیل ژاپنی زیرپوشش کمی دارد، هر دو نوع مو کوتاه و مو بلند این نژاد، رسیدگی بسیار راحتی دارند. گره خوردگی مو عموما غیرمعمول است و یک شانه زدن هفتگی باعث تمیز شدن موهای مرده می شود. موهای بلند و کوتاه، هر دو به صورت فصلی ریزش دارند.
پوشش بابتیل، در برابر آب بسیار مقاوم است، بنابراین می توان نتیجه گرفت که حمام به ندرت لازم است، اما برای اینکه یک بابتیل ژاپنی به اندازه کافی خیس شود تا بتوان از شامپو استفاده کرد، باید وقت بیشتری صرف شود.
همیشه دم بابتیل را، به خصوص اگر سفت و سخت باشد تا انعطاف پذیر، به آرامی حرکت دهید.

با مسواک زدن مرتب می توانید از بروز بیماری پریودنتال پیشگیری کنید. بهداشت روزانۀ دندان ها بهترین گزینه است، اما مسواک زدن هفتگی نیز از هیچ چیز بهتر است. هر دو هفته یکبار ناخن های گربۀ خود را کوتاه کنید. گوشۀ چشم ها را با پارچه ای نرم و مرطوب پاک کنید تا هرگونه ترشحات اضافی برطرف شود. برای هر چشم از یک قسمت جداگانه ای از پارچه استفاده کنید تا خطر گسترش عفونت را کاهش دهید.
گوش ها را به صورت هفتگی بررسی کنید. اگر کثیف به نظر می رسند، آنها را با یک پنبه یا پارچۀ مرطوب و نرم که با مخلوط 50-50 سرکۀ سیب و آب گرم مرطوب شده است، پاک کنید. از گوش پاکن های پنبه ای که می توانند باعث آسیب به قسمت داخلی گوش شوند، استفاده نکنید.
جعبۀ بستر بابتیل ژاپنی را کاملا تمیز نگه دارید. گربه ها در مورد بهداشت محل خوابیدن خود بسیار حساس هستند. یک جعبه بستر تمیز همچنین به تمیز نگه داشتن پوشش بابتیل با موهای بلند نیز کمک خواهد کرد.
بهتر است که بابتیل ژاپنی خود را در داخل خانه نگه دارید تا از او در برابر بیماری های قابل انتقال توسط گربه های دیگر، حملۀ سگها یا کایوت ها و سایر خطرات دیگری که گربه های بیرون از منزل را تهدید می کند، مانند برخورد با ماشین و غیره، محافظت کنید. همچنین یک "بابتیل ژاپنی" که به بیرون از منزل می رود ممکن است با خطر دزدیده شدن توسط شخصی که مایل به داشتن چنین گربۀ زیبایی، بدون پرداخت هزینۀ آن است، روبرو شود.

رنگ و آراستن پوشش

البته ویژگی اصلی نژاد بابتیل ژاپنی، یک دم کوتاه "خرگوشی" است که می تواند انعطاف پذیر یا سفت و محکم، با یک یا چند انحناء و زاویه باشد. دم بابتیل ژاپنی در حالت ایده آل از بدن بیش از هفت سانتیمتر بیرون نیست. طرفداران خز، برای ایجاد ظاهر پوم پوم روی گونۀ مو کوتاه، یا گل داودی شکوفه دار روی یک مو بلند، دست به خلاقیت می زنند. هر گربه از این نژاد یک دم منحصر به فرد دارد.
بابتیل ژاپنی به دلیل الگوی سه رنگ کالیکوی خود معروف است – که "mi-ke"  به معنی سه خز گفته می شود و "می-کی"  تلفظ می شود - اما سایر رنگ های محبوب، رنگ سیاه و سفید یا قرمز و سفید است. این نژاد همچنین در رنگ های یکدست و پوست لاک پشتی و الگوهای موج دار نیز وجود دارد. برخی از ثبت کننده های گربه ها، همچنین اجازه استفاده از پوشش های خالدار یا قهوه ای تیره را نیز می دهند. علائم برجسته، چشمگیر و رنگ های کاملاً متضاد، علامت تجاری این نژاد است. چشم ها می توانند هر رنگی، از جمله آبی یا چشم های تا به تا (هر چشم به یک رنگ) داشته باشند.
پوشش ابریشمی آنها می تواند کوتاه یا بلند باشد. در هر نوع، این گربه ها زیرپوشش کمی دارند. بابتیل های مو بلند ممکن است دارای یال در اطراف گردن، خز بلند روی شکم و خز به طور قابل توجهی بلند تر روی دم و قسمت فوقانی ساق پا (بریچزها)، باشند. بعضی از آنها در گوش و انگشتان پا نیز طره های خز دارند.
بابتیل ژاپنی دارای بدنی باریک اما عضلانی و پاهایی بلند و باریک است که به طور قابل توجهی در قسمت عقب، بلندتر هستند، اگرچه زاویه آنها به گونه ای است که بدن به جای بالا آمدن به سمت عقب، بصورت همسطح باقی می ماند. همچنین این نژاد دارای یک سر ظریف با استخوان های گونه بلند، چشمان بیضی-شکل بزرگ مایل و گوشهای بزرگ و ایستاده است. 

رابطه با کودکان و سایر حیوانات خانگی 

بابتیل یک همراه عالی برای خانواده های دارای بچه است زیرا سطح انرژی بالایی دارد. او برای انجام هر کاری آماده است، از آوردن اشیاء گرفته تا بازی کردن بجای یک مهمان در یک مهمانی چای  و پوشیدن لباس عروسکی. همیشه بر کودکان کوچکتر نظارت داشته باشید تا مطمئن شوید که با کشیدن خز یا چرخاندن دم، به گربه صدمه ای نزنند. بابتیل ژاپنی، به لطف تمایل دوستانه و نترس بودن خود از زندگی با دیگر گربه ها و سگ های گربه دوست خوشحال می شود. حیوانات خانگی خود را به آرامی و در شرایط کنترل شده ای به هم معرفی کنید تا اطمینان حاصل کنید که با یکدیگر کنار می آیند.

امتیاز

امتیازات
  • رفتار دوستانه با خانواده

  • مقدار ریزش مو

  • سلامت عمومی

  • پتانسیل برای بازیگوشی

  • کودک دوستی

  • رفتار دوستانه با غریبه ها

  • نظافت و آراستن آسان

  • هوش

  • رفتار دوستانه با دیگر حیوانات خانگی

افزودن نظر

امتیاز
توجه

نظراتی که شامل فروش و واگذاری پت هستند و یا شماره موبایل در آن ذکر شده است تایید نخواهند شد.

لیست کل نژادهای گربه

قیمت نژاد ها برگرفته از پرورش دهندگان معتبر ایران

پرورش دهندگان محترمی که قصد همکاری دارند لطفا با شماره 02122930308 تماس حاصل نمایند

کلید واژه ها

جاپانیز بابتیل - گربه جاپانیز بابتیل - خرید گربه جاپانیز بابتیل - خرید نژاد گربه جاپانیز بابتیل - خرید جاپانیز بابتیل - قیمت جاپانیز بابتیل - قیمت و خرید جاپانیز بابتیل نر - قیمت و خرید جاپانیز بابتیل ماده

مشاوره خرید توله