دوست داری یک توله سگ داشته باشی؟

همین الان عضو گروه واتس اپ پاپی یاب و گروه تگرام پاپی یاب شو و یا با شماره 09028288666 تماس بگیر
خرید توله سگ از پاپی یاب

خصوصیت های اخلاقی:

نترس، قوی، شجاع، جسور، نگهبان مطمئن، باوقار، فروتن

قد: 70 تا 90 سانتی متر

وزن: 50 تا 90 کیلوگرم

طول عمر: 12 تا 15 سال

گروه: گله

petride.ir
قد 70 تا 90 سانتی متر
وزن 50 تا 90 کیلوگرم
طول عمر 12 تا 15 سال
گروه گله

عکس نژاد سرابی

وقتی صحبت از سگ‌های بزرگ و عظیم می‌شود، همیشه سگ سرابی اولین نژادی است که در ذهن همه نقش می‌بندد. نژاد سگ سرابی یکی از پرطرفدارترین نژادها برای نگهبانی و تربیت گارد است. سایز بزرگ، فک قوی و چهره با ابهت نژاد سگ سرابی از ویژگی‌های پررنگ این نژاد است.

قیمت حدودی در بازار ایران:
از 15 تا 25 میلیون تومان
آخرین بروزرسانی قیمت: 1403/01/08

ویدیو معرفی کامل نژاد سرابی

21٬591 بازدید

ویدیو های بیشتر

توضیحات

از مشخصات سگ سرابی می‌توان به سایز بزرگ و قد بلند آن اشاره کرد. معمولا قد پرشین ماستیف حدود 70 الی 90 سانتی متر است. در برخی گونه‌های این نژاد می‌توان قد یک متر را نیز مشاهده کرد. نژاد سگ سرابی جزو سگ‌های نگهبان و گارد محسوب می‌شود و محبوبیت او، بیشتر در همین حوزه خلاصه می‌شود. ماستیف ایرانی حدود 50 الی 90 کیلوگرم وزن دارد که در دسته بندی سگ‌های خیلی بزرگ قرار می‌گیرد. قوی بودن از ویژگی‌های سگ‌های سرابی است. معمولا به همین جهت، ماستیف ایرانی امکان زندگی در هر آب و هوایی را دارا هستند.

نگهداری

قطعا برای ساختن یک زندگی سالم در سگ‌ها، باید به تغذیه آن‌ها اهمیت دهید. نوع تغذیه، اثر مستقیمی بر سلامت سگ‌ها دارد.
در ماستیف ایرانی که سگی کوهستانی محسوب می‌شود نیز، تغذیه نقش مهمی را ایفا می‌کند. میزان کالری مصرفی در سگ‌ها، براساس نژاد، سبک زندگی (محل زندگی و فعالیت‌های روزانه) و همچنین سن و سال، مشخص می‌گردد. بدیهی است که برای تغذیه سگ ماستیف ایرانی، باید با دامپزشک مشورت کنید.
مصرف غذای خشک برای سنین مختلف، آسان‌تر است؛ زیرا در جدول پشت کیسه‌های غذای خشک، مقدار مصرف آن برای هر نژاد و سن و سال درج شده است. اما رعایت بالانس غذایی در غذای تر یا خام، کار چندان راحتی نیست؛ زیرا باید تمامی مواد غذایی موردنیاز سگ، مثل فیبر، پروتئین، ویتامین و مواد معدنی را در غذا بگنجانید؛ پس در این موضوع نیز، بهتر است با دامپزشک سگ‌تان مشورت کنید. استفاده از انواع گوشت، غلات، سبزیجات و موادغذایی مجاز، برای تهیه یک غذای متنوع و سالم، لازم است.
 

برای نگهداری از هر حیوان، باید اصول نگهداری را بدانید. نیازهای بهداشتی هر نژاد، وابسته به مشخصه‌های ظاهری او متفاوت است. در نژاد سگ سرابی، به‌دلیل داشتن موهای کوتاه، چندان احتیاجی به شانه زدن مکرر وجود ندارد. اما در صورت تمایل می‌توانید هر زمان که فرصت داشتید، روزی یک بار برای شانه کردن موهای ماستیف ایرانی اقدام کنید. شست و شو و حمام نژاد سرابی معمولا دو الی سه ماه یکبار کافی است. سعی کنید برای این‌کار محیطی مناسب را انتخاب کنید و حتما بعد از شست و شو، با سشوار مخصوص رطوبت را از بدن ماستیف ایرانی بگیرید.
گرفتن ناخن‌ها، در صورتی‌که سگ سرابی در محیطی غیر از خانه باشد و به‌طور طبیعی ناخن‌ها سوهان زده شوند، نیازی به استفاده از ناخن گیر نیست. بهداشت دهان و دندان نژاد سگ سرابی می‌طلبد که روزی یکبار از مسواک مخصوص استفاده کنید و یا با دادن استخوان قلم، جرم‌های دندان سگ را هفته‌ای یکبار پاک کنید تا نیاز به درمان‌های دندانی نداشته باشید.
 

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که باید در زندگی با سگ‌ها جدی بگیرید، تخلیه انرژی آن‌ها است. سعی کنید با تخلیه انرژی سگ‌تان را مطیع و حرف گوش کن کنید. زمانی که با انجام بازی یا پیاده روی همراه سگ‌تان هستید، اصول تربیتی را گوش‌زد کنید. سگ‌تان را مجبور کنید تا پیش از شما قدم بردارد. خودتان ابتدا از درب خارج شوید. سعی کنید شما تعیین کننده ادامه مسیر باشید. بازی تنها با دستور شما انجام می‌شود، نه خواست سگ. همه این کارها، شما را آلفای قوی‌تری نشان می‌دهد.

اگر بخواهید از نحوه رشد و تربیت سگ سرابی بدانید، باید گفت که سگ‌ها از بدو تولد و حدود 1.5 ماهگی، آمادگی زندگی در گله را دارا هستند.
به همین دلیل، ویژگی‌هایی غریزی در آن‌ها وجود دارد که خاص زندگی در گله است. سگ‌ها از همان ابتدای تولد اصول غریزی زندگی در گله را می‌دانند و موارد موردنیاز دیگر را از مادر آموزش می‌بینند؛ پس بدیهی است که آمادگی یادگیری را از همان ماه‌های ابتدایی پیدا می‌کنند.
نحوه برخورد ما با این فرشته‌ها، حد و مرز را به آن‌ها نشان می‌دهد. همیشه باید برای داشتن یک زندگی مطلوب، سگ‌ها را مطابق با طبیعت و زندگی خودتان تربیت کنید.
پرشین ماستیف نیز، توانایی تربیت پذیری بالایی دارد. هر چند گاهی لجبازی‌هایی در این نژاد دیده می‌شود؛ اما شما باید بتوانید که به‌ عنوان آلفا یا رئیس، بر سگ تسلط داشته باشید. با این کلید رمز، می‌توانید بهترین و مطیع‌ترین سگ را تربیت کنید.
پیگیری تمرینات مداوم در سگ‌، به اندازه آموزش، اهمیت دارد. سگ گارد، باید در محیطی مناسب با لوازم استاندارد آموزش ببیند. اگر هدف خاصی از نگهداری سگ پرشین ماستیف دارید، باید با مربی سگ درمیان بگذارید تا آموزش‌های لازم مطابق با نیاز شما به سگ داده شود.
تحت هیچ شرایطی بدون آموزش از سگ تحت عنوان نگهبان، استفاده نکنید. عدم آموزش و تربیت صحیح سگ، عواقب بدی دارد که شما را دچار مشکل خواهد کرد.

همان‌طور که تاکید شد، سگ‌ها تنها از آلفا حرف‌شنوی دارند. اما آلفا کیست؟ آلفا در گله سگ‌ها، بزرگ و رهبر آن‌ها است. همه سگ‌ها باید به دستورات آلفا عمل کنند. قوانین گله برهمین اساس است؛ پس سعی کنید، برای سگ‌تان آلفا باشید. حتما پیش از نژاد سگ سرابی، غذا بخورید. حتما روتین مشخصی برای او ایجاد کنید و ساعت بیدار شدن، بازی کردن، پیاده روی و غذا خوردن را معین کنید و بدون تغییر انجام دهید.
سعی کنید تنها زمانی که سگ به دستورات‌تان عمل می‌کند، او را تشویق کنید. تشویق می‌تواند بازی، خوراکی و گردش باشد.
سعی کنید آموزش‌های ابتدایی را از همان دو ماهگی برای نژاد سگ سرابی آغاز کنید. با دادن تشویقی و توپ، بگیر و ول کن را آموزش دهید.
هر چند، برای انجام آموزش سگ گارد، باید حتما از فرد متخصص کمک بگیرید. اما ویدئوهای آموزشی نیز، به شما کمک می‌کند تا حدی سگ‌تان را با اصول ابتدایی زندگی با خودتان، آشنا کنید.
 

اطلاع از بیماری‌های رایج در هر نژاد، به ما کمک می‌کند تا آگاهی بیشتری در خصوص آن کسب کنیم و از بروز وقایع ناخوش‌آیند، پیشگیری کنیم. دیسپلازی مفصلی یکی از همین بیماری‌ها است که در ادامه به شرح آن می‌پردازیم.

یکی از بیماری‌های رایج در سگ‌های نژاد بزرگ و سنگین، دیسپلازی مفصلی است. این بیماری گاهی در سگ‌های کوچک نیز مشاهده می‌شود. زمانی که مفصل ران یا لگن در سگ‌ها به اندازه کافی رشد نداشته باشد، فضای بین آن خالی می‌ماند. همین موضوع موجب می‌شود تا دررفتگی‌های متعدد در نواحی ران یا لگن سگ ایجاد شود.
درد شدید، لنگیدن، عدم فعالیت، مشکل در راه رفتن و ایستادن و دفرمگی اندام‌ها، از پیامدهای دیسپلازی مفصلی است. این بیماری گاهی در برخی شرایط با دارو  کنترل می‌شود؛ گاهی نیز به‌دلیل شدت بیماری نیاز به جراحی وجود دارد.
 

عکس نژاد سگ سرابی

استاندارد

مشخصات ظاهری

معمولا سگ‌ها باتوجه به مشخصه‌های ظاهری‌شان با یکدیگر مقایسه می‌شوند. با دانستن ویژگی‌های ظاهری هر نژاد می‌توانید اصالت آن‌ها را ارزیابی کنید. هر چند برای چنین کاری، به اطلاعات بیشتری احتیاج است. سگ ماستیف ایرانی معمولا دارای جثه بسیار بزرگ، قد بلند و اندامی عضلانی است. پوزه ماستیف ایرانی کاملا آویزان است و لب‌های او از هر دو طرف به پایین‌تر از پوزه کشیده می‌شود. شکل و فرم پوزه در ماستیف ایرانی به‌صورت مکعبی است. رنگ پوزه پرشین ماستیف تیره تر از بدن او است. پنجه‌های بزرگ یکی دیگر از ویژگی‌های ظاهری سگ پرشین ماستیف است. در ناحیه سر و گردن ماستیف ایرانی شیب کمی دیده می‌شود؛ این شیب تنها تا پایین گردن ادامه دارد و تا انتهای بدن و نزدیکی دم، هیچ شیبی دیده نمی‌شود. دم پرشین ماستیف به شکل داس است و طول آن بسیار کوتاه است. جالب است بدانید که ضخامت پوست در این نژاد تا حدی زیاد است که به ندرت در دعوا با سگ‌های دیگر، دچار آسیب زخم و ازدست دادن خون می‌شود. در توله سگ سرابی، معمولا اندام عضلانی، پنچه‌های بزرگ و پوزه کشیده مکعبی شکل، از ویژگی‌های بارز است. دم کوتاه، گوش‌های آویزان و لب‌های آویزان نیز، از همان تولگی در سگ ماستیف ایرانی دیده می‌شود. رنگ پوزه اکثر سگ‌های سرابی، سیاه است.

تاریخچه

اصالت نژاد سگ سرابی در آذربایجان شرقی و شهرستان سراب است. زادگاه اصلی این نژاد سراب است و همین موضوع موجب شده است تا اسم آن را به " نژاد سگ سرابی" بشناسیم.
نژاد سگ سرابی از زمان آشوریان در ایران زندگی می‌کرده است و برای چوپانی به همراه گله در کوهستان‌ها زندگی میکرده‌است. شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید، نشانه‌هایی از این نژاد سگ، در کتیبه‌های تخت جمشید وجود دارد که ارزشمندی نژاد سگ سرابی و جنگجو بودن او را نشان می‌دهد. در زمان آشوریان، این نژاد برای شکار مورد استفاده قرار می‌گرفت و یک نگهبان قوی محسوب می‌شد.
 

افزودن نظر

امتیاز
توجه

نظراتی که شامل فروش و واگذاری پت هستند و یا شماره موبایل در آن ذکر شده است تایید نخواهند شد.

آیا میدانستید؟

کلید واژه های نژاد سرابی (Persian mastiff)

ماستیف ایرانی، سگ سراب، سگ سرابی، پرشین ماستیف، توله سگ سرابی، عکس سگ سرابی، سگهای سرابی، توله سرابی، سرابی اصیل

  • ماستیف ایرانی
  • سگ سراب
  • سگ سرابی
  • پرشین ماستیف
  • توله سگ سرابی
  • عکس سگ سرابی
  • سگهای سرابی
  • توله سرابی
  • سرابی اصیل

لیست کل نژاد ها

لیست کل نژادهای سگ

قیمت نژاد ها برگرفته از پرورش دهندگان معتبر ایران

پرورش دهندگان محترمی که قصد همکاری دارند لطفا با شماره 02122930308 تماس حاصل نمایند

جهت خرید سگ از لیست نژاد ها، نژاد مورد نظر را پیدا کرده و از طریق پاپی یاب استعلام بگیرید.

جهت دریافت مشاوره خرید سگ با شماره 09028288666 تماس حاصل نمایند

کلید واژه ها

سرابی - سگ سرابی - خرید سگ سرابی - خرید نژاد سگ سرابی - خرید سرابی - قیمت سرابی - قیمت توله سرابی - قیمت و خرید سرابی نر - قیمت و خرید سرابی ماده

مشاوره خرید توله