سیامی (Siamese)

سیامی

Siamese
  • 4.5 | 0 نظر

دوست داری یک گربه داشته باشی؟

همین الان عضو گروه واتس اپ پاپی یاب و گروه تگرام پاپی یاب شو و یا با شماره 09028288666 تماس بگیر
خرید بچه گربه از پاپی یاب

نام:

سیامی

طول: 38 تا 50 سانتی متر

وزن: 3 تا کیلوگرم (نر)، 3 تا 6 کیلوگرم (ماده)

طول عمر: 8 تا 15 سال

petride.ir
طول 38 تا 50 سانتی متر
وزن 3 تا کیلوگرم (نر)، 3 تا 6 کیلوگرم (ماده)
طول عمر 8 تا 15 سال

عکس Siamese

ظاهر گربۀ خاص سیامی مانند این است که یک توپ نقره ای زیبا را با یک لباس شب زرد رنگ پوشانده اند و آن را با تزئینات سیاه شیک و چشم های آبی تانزانیتی کامل کرده اند. این گربۀ دوستدار خانواده، عاشق صحبت کردن است. اگر یک گربه سیامی در خانه پیدا کرده اید، آمادۀ یک مکالمه های طولانی شوید. زمان بازی نیز برای سیامی ها ضروری است، بنابراین اگر قصد دارید یکی از این گربه ها را به خانۀ خود بیاورید، اسباب بازی های فعال تهیه کنید تا به شما در ورزش دادن به او کمک کند. این کار باعث می شود که گربۀ شما سالم بماند و به شما نیز امکان می دهد تا وقت خود را با هم، با کیفیتی مناسب بگذرانید و پیوند خود را تقویت کنید.

ویدیو های بیشتر

توضیحات

تاریخچه

ظاهر گربۀ خاص سیامی مانند این است که یک توپ نقره ای زیبا را لباس شب زرد رنگ بپوشانید و آن را با تزئینات سیاه شیک و چشم های آبی تانزانیتی کامل کنید. گربه هایی با پوشش های روشن رنگ که ماسک، گوش، پنجه و دم سیاه دارند، قرن هاست که در تایلند (سیام سابق) شناخته شده اند. نسخه های خطی باستانی، این گربه ها را به تصویر کشیده اند، اما آنها تا اواخر قرن نوزدهم که در نمایشگاه گربه های "کریستال پالاس" در لندن به نمایش گذاشته شدند، در غرب دیده نشده بودند. همۀ افراد از ظاهر غیرمعمول آن استقبال نمی کردند، اما به سرعت به حیوانات خانگی مد روز تبدیل شدند. در اواخر همان قرن، اگر نه زودتر، در ایالات متحده نیز محبوب بودند. رئیس جمهور رادرفورد بی. هیز (1877-1881) و همسرش لوسی، از دریافت کنندگان گربۀ سیامی بودند که در سال 1878 توسط دیوید بی سیکلز، دیپلمات آمریکایی مستقر در کنسولگری تایلند برای آنها ارسال شد. نامه ای از سیکلز با جزئیات مربوط به هدیه، در مرکز ریاست جمهوری راترفورد بی هیز در فریمونت، اوهایو، نگهداری می شود.

در ابتدا، فقط گربه هایی که دارای نقاط "سیلی" بودند – یک سیاه-قهوه ای تیره – به نمایش گذاشته شدند، اما به زودی سیامی آبی، شکلاتی و بنفش نیز پرورش داده شدند و در صحنه های نمایش پذیرفته شدند. امروزه سیامی ها در رنگ ها و الگوهای مختلفی از جمله خالدار موج دار و خالدار دودی وجود دارند.

سیامی ها خود نژادی طبیعی هستند، یعنی الگوی خالدار اصلی آن نتیجه جهش ژنتیکی بود. این نژاد به ایجاد بسیاری از نژادهای دیگر، از جمله نژادهای بالی، اورینتال، دستۀ هیمالین پرشین، تونکینزی و هاوانا براون، کمک کرده است.

سیامی توسط تمام انجمن های گربه ای به رسمیت شناخته شده است. انجمن بین المللی گربه ها نیز "تای" (تایلندی) را که به عنوان شکل اصلی گربۀ نقطه دار بومی تایلند توصیف شده است، به رسمیت می شناسد. در تایلند، این گربه ها، "ویچینمت" نامیده می شوند. برخی افراد از آن به عنوان سیامی به سبک قدیمی، یاد می کنند. این گربه، از نظر پوشش نقطه دار و شخصیت سلطه گر با سیامی مشترک است اما از نوع بدن متوسط تری برخوردار است.

شخصیت

"اگر شما خوشتان بیاید، ما سیامی هستیم. اگر شما خوشتان نیاید، ما سیامی هستیم". این خط که توسط دو گربۀ مغرور سیامی در فیلم "لیدی و ترامپ" از شرکت دیزنی خوانده می شود، کاملاً شخصیت سیامی را بیان می کند. شاید مهمترین نکته ای که باید درباره این گربه ها بدانید پرحرف و صاحب نظر بودن آنها است. آنها دقیقاً آنچه را که فکر می کنند با صدای بلند و خش دار به شما می گویند و انتظار دارند که به آن توجه کنید و به توصیه آنها عمل کنید. گربه های سیامی به شدت به صاحبان خود علاقه دارند. آنها دوست دارند "مفید" باشند و شما را دنبال می کنند و بر هر حرکت شما نظارت دارند. وقتی نشسته اید، یک سیامی در دامان شما قرار می گیرد و شب نیز با شما در رختخواب خواهد بود، احتمالاً زیر ملحفه و در حالیکه سر او روی بالش است.

اگر زندگی با یک فرد پر سر و صدا، شما را دیوانه می کند، بهتر است گربۀ سیامی نگیرید. از طرف دیگر، اگر از داشتن فردی برای گفتگو در طول روز لذت می برید، سیامی می تواند بهترین دوست شما باشد. فقط مطمئن شوید که برای گذراندن وقت با این گربۀ پرتوقع و اجتماعی وقت کافی دارید. سیامی دوست ندارد برای مدت طولانی تنها بماند و اگر در طول روز کار می کنید، گرفتن دو گربه از آنها هوشمندانه است تا بتوانند یکدیگر را همراهی کنند.

سیامی بسیار باهوش، چابک، ورزشکار و عاشق بازی است. مغز شلوغ او را با اسباب بازی های پازلی و بدنش را با اسباب بازی های مناسب که بتواند آن تعقیب کند و یک درخت گربه بزرگ که بتواند از آن بالا برود، فعال نگه دارید. هرگز او را بدون هیچ نوع سرگرمی رها نکنید، در غیر این صورت، در حالی به خانه خواهید آمد که او دی وی دی شما را دوباره برنامه ریزی کرده است تا فقط نمایش های طبیعی را ضبط کند یا حداقل تصمیم گرفته است که رول ها و جعبه های دستمال توالت را به شکلی درآورد که کاملا بلااستقاده شوند.

اگر برای این کار مشتاقانه وقت می گذارید و با گربۀ خود تعامل دارید، یک گربۀ سیامی را انتخاب کنید. سیامی یک گربه وفادار و دوست داشتنی است که اگر کم توجهی یا بی توجهی ببیند، افسرده می شود. با این حال، او در یک خانه مناسب سالها رشد می کند.

بهداشت و سلامتی

گربه های این نژاد و نژادهای مختلط حاصل از آنها هر دو دارای موارد مختلف سلامتی هستند که ممکن است ماهیت ژنتیکی داشته باشد. مشکلاتی که ممکن است گربۀ سیامی را مبتلا کند شامل موارد زیر است:

o آمیلوئیدوز، که یک بیماری است که هنگامی رخ می دهد که نوعی پروتئین به نام آمیلوئید در اندام های بدن و در درجه اول کبد، رسوب می کند.

o بیماری آسم/ برونشیت

o نقایص مادرزادی قلبی مانند تنگی آئورت

مراقبت

از پوشش کوتاه و ظریف سیامی می توان با شانه زدن هفتگی برای تمیز کردن موهای مرده و توزیع چربی ها در سطح پوست به راحتی مراقبت کرد. با مسواک زدن مرتب می توانید از بروز بیماری پریودنتال پیشگیری کنید. بهداشت روزانۀ دندان ها بهترین گزینه است، اما مسواک زدن هفتگی نیز از هیچ چیز بهتر است. بهتر است سیامی را صرفا در داخل خانه نگه دارید تا از او در برابر بیماری های قابل انتقال توسط گربه های دیگر، حملۀ سگها یا کایوت ها و سایر خطرات دیگری که گربه های بیرون از منزل را تهدید می کند، مانند برخورد با ماشین و غیره، محافظت کنید. سیامی هایی که به بیرون از منزل می روند ممکن است با خطر دزدیده شدن توسط شخصی که مایل به داشتن این گربه زیبا، بدون پرداخت هزینۀ آن است، روبرو شوند.

رنگ و آراستن پوشش

شکل ظاهری سیامی به استاندارد نژادی هر سازمان خاص، بستگی دارد. بیشتر انجمن های گربه، سیامی را با داشتن بدنی ظریف اما عضلانی با خطوط طولانی می شناسند. سر گوه ای شکل او بلند است و از نقطۀ باریک بینی، به سمت بیرون تا نوک گوشها، باریک می شود و یک مثلث را تشکیل می دهد. گوشهای سیامی بطور غیرمعمول بزرگ و در قاعده پهن و در بالا نوک تیز هستند که مانند سر به آنها شکلی مثلثی می دهد. چشمهای بادامی شکل سیامی، اندازه متوسطی دارند و ​​همیشه آبی شفاف و روشن هستند. بدن اغلب به صورت لوله ای توصیف می شود و توسط پاهای بلند و باریکی پشتیبانی می شود، در حالی که پاهای عقبی بالاتر از پاهای جلویی است. سیامی روی پنجه های بیضوی کوچک و ظریفی راه می رود و دارای یک دم بلند و نازک است که در انتهای خود نوک تیز می شود.

پوشش کوتاه سیامی از بافت خوبی برخوردار است. در انجمن علاقمندان گربه، چهار رنگ قابل قبول است: نقطه های سیلی، بدن حنایی کمرنگ تا کرمی با نقاط قهوه ای سیلی عمیق و چرم بینی و پنجه به رنگ قهوه ای عمیق، نقاط شکلاتی، بدن عاجی رنگ با نقاط شکلاتی شیری رنگ و نوارهای چرمی بینی و پد پنجه ها به رنگ دارچینی- صورتی ؛ نقاط آبی، بدنی به رنگ سفید مایل به آبی با نقاط آبی عمیق و چرم بینی و پد پنجه ها به رنگ اسلیتی؛ و نقاط یاس بنفش، بدنی سفید یخی با نقاط خاکستری صورتی مایل به قرمز و نوارهای چرم بینی و پد پنجه ها به رنگ صورتی-اسطوخودوسی.

انجمن بین المللی گربه اجازه می دهد تا طیف وسیعی از رنگها فراتر از چهار رنگ مشخص شده توسط CFA مورد استفاده قرار گیرد. این رنگها شامل نقاط موج دار، نقاط قرمز، نقاط کرمی، نقاط موج دار نقره ای، نقاط دودی و نقاط چند-رنگی هستند.

انجمن گربه های سنتی، دو نوع گربۀ سیامی را به رسمیت می شناسد، سنتی و کلاسیک که هر دو با ظاهر سیامی های مدرنی که توسط انجمن های گربه سان، TICA و دیگر انجمن ها به رسمیت شناخته شده اند، کاملاً متفاوت هستند. سیامی سنتی TCA دارای یک سر گرد و بدنی گرد با استخوان بندی درشت است. سیامی کلاسیک TCA  نیز دارای استخوان بندی درشت است اما از اندامی کشیده تر از سیامی سنتی و سر گوه ای پهن، برخوردار است. آنها در همان چهار رنگ شناخته شده توسط CFA، به علاوه آلبینو، وجود دارند.

در مورد "تای" (تایلندی) چطور؟ استاندارد نژاد TICA خواستار اصلاح سر گوه ای با عرض متوسط، ​​با گونه های گرد شده و پوزه ای است که به سمت انتهای گرد خود، باریک می شود، دقیقاً مانند یک بیل باغچه مخروطی. طول سر بلندتر از پهنهای آن است، اما شدید نیست. چشم ها حالت بادامی کامل دارند و گوش ها از نظر اندازه، متوسط ​​تا کمی بزرگ هستند و نوک آن با زاویه کمی به سمت بیرون متمایل است. از نظر جثه، بدن برازندۀ او نسبتاً کشیده است اما لوله ای نیست. پاها با داشتن طول متوسط، ​​برازنده هستند و توسط پنجه های بیضی شکل با اندازه متوسط، ​​پشتیبانی می شوند. دم، به اندازه طول تنه است و در انتها باریک می شود. پوشش، کوتاه و ابریشمی است و دارای رنگ بدن زرد کمرنگ و سفید است.

رابطه با کودکان و سایر حیوانات خانگی

سیامی فعال و اجتماعی، یک انتخاب مناسب برای خانواده های دارای کودکان و سگ های دوستدار گربه است. او مانند هر گربۀ بازیگوش دیگری، اشیاء پرتاب شده را می آورد، ترفندها را به راحتی می آموزد و توجه از طرف کودکانی که با او مودبانه و با احترام رفتار می کنند را دوست دارد.

امتیاز

امتیازات
  • رفتار دوستانه با خانواده

  • مقدار ریزش مو

  • سلامت عمومی

  • پتانسیل برای بازیگوشی

  • کودک دوستی

  • رفتار دوستانه با غریبه ها

  • نظافت و آراستن آسان

  • هوش

  • رفتار دوستانه با دیگر حیوانات خانگی

افزودن نظر

امتیاز
توجه

نظراتی که شامل فروش و واگذاری پت هستند و یا شماره موبایل در آن ذکر شده است تایید نخواهند شد.

لیست کل نژادهای گربه

قیمت نژاد ها برگرفته از پرورش دهندگان معتبر ایران

پرورش دهندگان محترمی که قصد همکاری دارند لطفا با شماره 02122930308 تماس حاصل نمایند

کلید واژه ها

سیامی - گربه سیامی - خرید گربه سیامی - خرید نژاد گربه سیامی - خرید سیامی - قیمت سیامی - قیمت و خرید سیامی نر - قیمت و خرید سیامی ماده

مشاوره خرید توله