مائو مصری (Egyptian Mau)

مائو مصری

Egyptian Mau
  • 0.0 | 0 نظر

دوست داری یک گربه داشته باشی؟

همین الان عضو گروه واتس اپ پاپی یاب و گروه تگرام پاپی یاب شو و یا با شماره 09028288666 تماس بگیر
خرید بچه گربه از پاپی یاب

نام:

مائو مصری

طول: 0 سانتی متر

وزن: 3 تا 6 کیلوگرم

طول عمر: 12 تا 15 سال

petride.ir
طول 0 سانتی متر
وزن 3 تا 6 کیلوگرم
طول عمر 12 تا 15 سال

عکس مائو مصری

بارزترین ویژگی مائو، پوشش خالدار او در رنگهای نقره ای، برنزی یا دودی (خز نقره ای کمرنگ دارای نقاط مشکی رنگ است) و چشمان بزرگ سبز انگوری آن است.

ویدیو معرفی کامل نژاد مائو مصری

0 بازدید

ویدیو های بیشتر

توضیحات

تاریخچه:

این که آیا مائو محصول هزاران سال فرهنگ مصر است یا خیر موضوعی مناقشه برانگیز است، اما اگر علاقه مندان به این گربه های خالدار بخواهند ادعا کنند که قدمت آنها به زمان فراعنه می رسد، خوب ، چه کسی می داند؟ شاید این ادعا درست باشد.
مائو مصری (مائو در اصطلاح مصری به معنای گربه است) به عنوان تنها گربه اهلی بصورت طبیعی خالدار مشهور است. به عبارت دیگر، الگوی خال ها با دستکاری ژن های گربه سان توسط انسان ایجاد نشده است. این گربه ها از قبل از جنگ جهانی دوم در اروپا شناخته شده بودند، اما ویرانی جنگ باعث گردید این نژاد در وضعیت خطرناکی قرار گیرد.
همانطور که امروزه مشخص شده است این نژاد مربوط به یک بچه گربه ماده نقره ای است که در هنگام زندگی در رم به پرنسس روسی، ناتالی تروبتسکوی اهدا شده است. در یک روایت، پسر بچه ای، بچه گربه را که در جعبه کفش نگهداری می کرد به او هدیه داده است، یا او یکی از این گربه ها را از سفیر مصر در ایتالیا خریداری کرده است. تروبتسکوی، بچه گربه را "بابا" نامید. هنگامی که وی در سال 1956 به ایالات متحده مهاجرت کرد، بابا و دو نفر از فرزندانش با او همراه شدند. تروبتسکوی می خواست اطمینان حاصل کند که مائو به عنوان یک نژاد، زنده می ماند، بنابراین یک استاندارد نژادی نوشت و تولید این گربه ها را با نام "فاتیما" آغاز کرد.
این نژاد در سال 1968 توسط فدراسیون علاقمندان گربه، به رسمیت شناخته شد و در سال 1977 توسط انجمن علاقمندان گربه ها، نیز به رسمیت شناخته شد. واردات بیشتر مائو در دهه 1980 و همچنین در سال 1991 باعث افزایش ذخایر ژنی این نژاد گردید. امروزه این نژاد توسط بیشتر انجمن های گربه به رسمیت شناخته شده است.

شخصیت:

وقتی مائو مصری خوشحال است، شما آن را متوجه می شوید. او با صدایی آرام و دلنشین آواز سر می دهد (که به آن "چورتلینگ" می گویند)، دم خود را به سرعت چرخانده و پنجه های جلوی خود را به جلو حرکت می دهد. آنچه او را خوشحال می کند بودن در کنار خانواده ای است  که به شدت به آن ارادت دارد، همچنین نشان دادن قدرت شکار خود با تعقیب و آوردن یک اسباب بازی پرتاب شده یا ضربه زدن و گرفتن یک مضراب در حال حرکت در انتهای یک میله ماهیگیری اسباب بازی، می تواند باعث لذت او شود.
مائو، یک گربۀ متوسط تا بسیار فعال است. او دوست دارد پرش کند و بالا برود و قدردان یک درخت گربه بلند، یک پنجره و یک ستون خراش محکم خواهد بود که به او اجازه می دهد تا تمام انرژی خود را تخلیه کند. مائو همچنین از بازی در آب لذت می برد. از اینکه او را در حالی ببینید که پنجه خود را در حوضچه یا آکواریوم فرو برده است، شیر آب در حمام یا آشپزخانه را باز کرده است، یا آب را از استخر یا ظرف آب خود بیرون می ریزد، تعجب نکنید. 
مائو مصری اعضای خانوادۀ خود را به دیگران ترجیح می دهد. هنگامی که بازی نمی کند از نشستن در یک دامان و نوازش شدن  لذت می برد، همانطور که اجدادش چنین بوده اند.
مائو، سریعترین گربۀ خانگی است، زیرا می تواند با سرعت حداکثر 45 کیلومتر در ساعت بدود. 

بهداشت و سلامتی:

گربه های این نژاد و نژادهای مختلط هر دو دارای مشکلات مختلف سلامتی هستند که ممکن است ماهیت ژنتیکی داشته باشد. مائو مصری به طور کلی گربۀ سالمی است، اما حتماً از یک پرورش دهنده در مورد بروز مشکلات سلامتی در والدین او و اینکه چه آزمایشاتی برای شناسایی مشکلات سلامتی با ماهیت ژنتیکی انجام شده است، پرسش کنید.

مراقبت:

از پوشش مائو مصری می توانید به راحتی با شانه زدن هفتگی برای تمیز کردن موهای مرده و توزیع چربی در سطح پوست مراقبت کنید. استحمام به ندرت لازم می شود
با مسواک زدن مرتب می توانید از بروز بیماری پریودنتال پیشگیری کنید. بهداشت روزانۀ دندان ها بهترین گزینه است، اما مسواک زدن هفتگی نیز از هیچ چیز بهتر است. هر دو هفته یکبار ناخن های آنها را کوتاه کنید. گوشۀ چشم ها را با پارچه ای نرم و مرطوب پاک کنید تا هرگونه ترشحات اضافی برطرف شود. برای هر چشم از یک قسمت جداگانه ای از پارچه استفاده کنید تا خطر گسترش عفونت را کاهش دهید.
گوش ها را به صورت هفتگی معاینه کنید. اگر کثیف به نظر می رسند، آنها را با یک پنبه یا پارچۀ مرطوب و نرم مرطوب شده با مخلوط 50-50 سرکۀ سیب و آب گرم، پاک کنید. از گوش پاکن های پنبه ای که می توانند باعث آسیب به قسمت داخلی گوش شوند، استفاده نکنید.
جعبۀ بستر آنها را کاملا تمیز نگه دارید. گربه ها در مورد بهداشت محل خوابیدن خود بسیار حساس هستند و یک جعبۀ کثیف ممکن است باعث شود آنها به جای آن، از مکان های دیگر خانه استفاده کنند. 
بهتر است که مائوی مصری خودتان را صرفا در داخل خانه نگه دارید تا از او در برابر بیماری های قابل انتقال توسط گربه های دیگر، حملۀ سگها یا کایوت ها و سایر خطرات دیگری که گربه های بیرون از منزل را تهدید می کند، مانند برخورد با ماشین و غیره، محافظت کنید. همچنین یک مائو مصری که به بیرون از منزل می رود ممکن است با خطر دزدیده شدن توسط شخصی که مایل به داشتن این گربه زیبا، البته بدون پرداخت هزینه است، روبرو شود. 

رنگ و آراستن پوشش

بارزترین ویژگی مائو، پوشش خالدار او در رنگهای نقره ای، برنزی یا دودی (خز نقره ای کمرنگ دارای نقاط مشکی رنگ است) و چشمان بزرگ سبز انگوری آن است. او گربه ای با اندازه متوسط است که بدنی عضلانی دارد و سرش به شکل گوه و کمی گرد است. گوش های مائو در اندازه متوسط تا بزرگ دیده می شود. پاهای عقب مائو که کمی بلند تر از پاهای جلویی است که به او ظاهر ایستادن روی نوک انگشتان پاهای کوچک و لطیفش را می دهد. دم مائو دارای طول متوسط است که در قاعده ضخیم و در انتها کمی باریکتر می شود.
پوشش مائو با طول متوسط دارای بافتی ابریشمی و ظریف در  رنگ های نقره ای و برنزی دودی است. بدن مائو به طور تصادفی با لکه های متمایزی که می توانند کوچک یا بزرگ، گرد، مستطیل یا اشکال دیگر باشند، پوشانده شده است. پیشانی، "ام" شکل است ، گونه ها با خطوط "ریمل مانند" تزئین شده اند، و دم آن نواری است و در انتهای آن تیره است. روی شکم که رنگ روشن تری دارد، لکه های تیره وجود دارد که شبیه "دکمه های جلیقه" است.
علاوه بر رنگهای نقره ای، برنزی و دودی، مائوها می تواند به رنگهای سیاه یکدست، نقره ای آبی، خالدار آبی (نسخه کمرنگ تر برنزی)، دودی آبی و آبی یکدست باشند، اما این رنگ ها در سالنهای نمایش مجاز نیستند. این گربه ها، با رنگهای متفاوت خود، حیوانات خانگی زیبایی هستند، ضمن اینکه تمام ویژگی های دیگر مائو را دارند.

رابطه با کودکان و سایر حیوانات خانگی 

مائوی فعال و بازیگوش، یک انتخاب مناسب برای خانواده های دارای کودکان و سگ های دوستدار گربه است. او اشیاء پرتاب شده را برای شما می آورد، ترفندها را به راحتی می آموزد و توجه از طرف کودکانی که با او مودبانه و با احترام رفتار می کنند را دوست دارد. او به اندازه کافی باهوش است که از شر کودکان نوپا خلاص شود اما کودکان در سنین مدرسه را دوست دارد زیرا آنها با سطح انرژی و کنجکاوی او مطابقت دارند. مطمئناً او چیزی ندارد که سگها را بترساند و خوشبختانه اگر مشکلی برایش ایجاد نکنند با آنها دوست خواهد شد. همچنین، او یک شکارچی ماهر است و پرندگان خانگی یا سایر حیوانات کوچک احتمالاً در حضور او ایمن نیستند. همیشه هر حیوان خانگی، حتی گربه های دیگر را به آرامی و در یک محیط کنترل شده به یکدیگ معرفی کنید.

امتیاز

امتیازات
  • رفتار دوستانه با خانواده

  • مقدار ریزش مو

  • سلامت عمومی

  • پتانسیل برای بازیگوشی

  • کودک دوستی

  • رفتار دوستانه با غریبه ها

  • نظافت و آراستن آسان

  • هوش

  • رفتار دوستانه با دیگر حیوانات خانگی

افزودن نظر

امتیاز
توجه

نظراتی که شامل فروش و واگذاری پت هستند و یا شماره موبایل در آن ذکر شده است تایید نخواهند شد.

لیست کل نژادهای گربه

قیمت نژاد ها برگرفته از پرورش دهندگان معتبر ایران

پرورش دهندگان محترمی که قصد همکاری دارند لطفا با شماره 02122930308 تماس حاصل نمایند

کلید واژه ها

مائو مصری - گربه مائو مصری - خرید گربه مائو مصری - خرید نژاد گربه مائو مصری - خرید مائو مصری - قیمت مائو مصری - قیمت و خرید مائو مصری نر - قیمت و خرید مائو مصری ماده

مشاوره خرید توله