آنگورای ترکی (Turkish Angora)

آنگورای ترکی

Turkish Angora
  • 0.0 | 0 نظر

دوست داری یک گربه داشته باشی؟

همین الان عضو گروه واتس اپ پاپی یاب و گروه تگرام پاپی یاب شو و یا با شماره 09028288666 تماس بگیر
خرید بچه گربه از پاپی یاب

نام:

آنگورای ترکی

طول: 0 سانتی متر

وزن: 2 تا 4 کیلوگرم

طول عمر: 12 تا 18 سال

petride.ir
طول 0 سانتی متر
وزن 2 تا 4 کیلوگرم
طول عمر 12 تا 18 سال

عکس آنگورای ترکی

هنگامی که یک آنگورای ترکی ایده ای به ذهنش برسد، تغییر دادن نظر او در مورد نحوۀ رفتارش، ممکن است دشوار باشد، اما او چنان جذاب است که احتمالاً این مسئله برایتان مهم نخواهد بود.

ویدیو معرفی کامل نژاد آنگورای ترکی

0 بازدید

ویدیو های بیشتر

توضیحات

تاریخچه:

مطمئنا گربۀ آنگورا با موهای بلند خود، منبع تولید ژاکتهای آنگورا نیست، اگرچه پوست او به همان اندازه، نرم و زیبا است. این نژاد طبیعی نام خود را از شهر آنکارا در ترکیه گرفته است که در گذشته با نام آنگورا شناخته می شد. برای قرن ها، گربه ها سوغاتی جذابی برای مهاجمان یا بازدیدکنندگان ترکیه بوده اند و این نژاد ممکن است اولین گربه های مو بلندی باشد که به اروپا رسیده است. یک نظریۀ مطرح کرده است که بیش از هزار سال پیش وایکینگ ها آنها را از ترکیه آورده اند.

این گربه ها سرانجام کمیاب شدند و تنها از طریق یک برنامۀ تولید مثل که توسط باغ وحش آنکارا آغاز شده بود، نجات یافتند. آنگورا برای اولین بار در سال 1954 به ایالات متحده آورده شد. پرورش دهندگان به آنها علاقه نشان دادند، اما تنها در اواسط دهه 1960 بود که به رسمیت شناختن این نژاد از سوی انجمن علاقمندان گربه سانان درخواست شد. CFA در سال 1968 ثبت این گربه ها را آغاز كرد و در سال 1972 آنگوراهاي تركي سفيد رنگ كاملاً به رسميت شناخته شدند. انگورهاي تركي رنگي نیز در سال 1978 به رسمیت شناخته شدند. امروز این گربه ها توسط بيشتر ثبت کننده های گربه در آمريكاي شمالي به رسمیت شناخته مي شوند.

شخصیت:

آنگورای ترکی، در کنار زیبایی و ظرافت می تواند با ورزشکاری و ذکاوت خود نیز صاحبان جدید خود را غافلگیر کند. هیچ قفسۀ کتابی برای رسیدن به بالای آن برای آنگورا چندان بلند نیست و هیچ درب بسته ای در مقابل پنجه های جستجوگر او بسته باقی نمی ماند. اگرچه او مطمئناً می تواند رفتارهای دوست داشتنی داشته باشد، اما انگورای ترکی، همانطور که معروف است دارای ذاتی فعال و پر جنب و جوش است  که در کنار زیرکی، او را به سرگرم کننده ای بی انتها تبدیل می کند. او دوست دارد بازی کند و هر کاری که برای جلب توجه شما لازم باشد، حتی اگر به معنای کمی دردسر باشد، انجام می دهد.

آنگورا، بازیگوشی دوران بچه گربه ای خود را تا سنین بالا به خوبی حفظ می کند. او نسبت به میهمانان صمیمی است اما صاحبان خود را بیشتر دوست دارد. این نژاد خوش مشرب، به بهترین وجه مناسب خانه ای است که اگر افراد آن در طول روز در خانه نباشند، گربه یا سگ دیگری وجود داشته باشد تا او را همراهی کند. هنگامی که در خانه هستید، آنگورا ممکن است بر روی شانه های شما بپرد یا به راحتی در دامان شما بنشیند. در هنگام شب احتمالاً می توانید او را در حالی که سرش را روی بالش شما قرار داده اید در کنار خود پیدا کنید.

برای زندگی خوشبخت در کنار آنگورای ترکی، باید حس شوخ طبعی مطابق با ذهن او داشته باشید و همچنین ذخیره انرژی خوبی داشته باشید. هنگامی که او ایده ای به ذهنش خطور کرد، تغییر دادن نظر او در مورد رفتاری که باید انجام دهد ممکن است دشوار باشد، اما او چنان جذاب است که احتمالاً این مسئله برای شما اهمیتی نخواهد داشت. اگر تمایل داشته باشید، این نژاد می تواند بهترین انتخاب باشد. آنگورای ترکی گربه ای مهربان و ملایم است که به خانوادۀ خود ارادت می ورزد، اما هوش زیاد، تدبیر، تمایل به تعامل و بازی و نیاز مداوم به توجه ممکن است به چالشی برای زندگی در کنار او تبدیل کند.

بهداشت و سلامتی:

گربه های این نژاد و نژادهای حاصل از آنها، هر دو دارای مشکلات سلامتی مختلفی هستند که ممکن است ماهیتی ژنتیکی داشته باشند. آنگوراهای ترکی به طور کلی گربه های سالمی هستند، اما گربه های سفید یکدست با یک یا دو چشم آبی مستعد ناشنوایی در یک یا هر دو گوش هستند. از دیگر مشکلاتی که در این نژاد مشاهده شده است، آتاکسی و کاردیومیوپاتی هیپرتروفیک است.

آتاکسی نوعی اختلال عصبی-عضلانی کشنده است که بچه گربه های بسیار جوان را در 2 تا 4 هفتگی مبتلا می کند. غربالگری دقیق والدین، میزان بروز این بیماری را بسیار کاهش داده است.

کاردیومیوپاتی هیپرتروفیک نوعی بیماری قلبی است که باعث بزرگ شدن عضلۀ قلب می شود. این بیماری در گربه های دارای شجره نامه و گربه های دیگر نیز دیده می شود. آنگورای ترکی نیز یکی از نژادهایی است که ممکن است تحت تأثیر این بیماری قرار گیرد.

مراقبت:

آنگورای ترکی یک پوشش تکی با بافت ابریشمی دارد. از آنجا که زیرپوششی برای ایجاد درهم رفتگی یا پیچ و تاب خوردن وجود ندارد، رسیدگی به آن با شانه زدن یا برس کشیدن هفتگی به راحتی انجام می شود و ریزش بسیار کمی دارد. پوشش آنگورای ترکی تا زمانی که تقریباً دو ساله شود، به طول کامل خود نمی رسد.

با مسواک زدن مرتب می توانید از بروز بیماری پریودنتال پیشگیری کنید. رعایت بهداشت روزانۀ دندان ها بهترین گزینه است، اما مسواک زدن هفتگی نیز از هیچ چیز بهتر است. هر دو هفته یکبار ناخن های آنها را کوتاه کنید. گوشۀ چشم ها را با پارچه ای نرم و مرطوب پاک کنید تا هرگونه ترشحات اضافی برطرف شود. برای هر چشم از یک بخش جداگانه ای از پارچه استفاده کنید تا خطر گسترش عفونت را به حداقل برسانید.

گوش ها را به صورت هفتگی بررسی کنید. اگر کثیف به نظر می رسند، آنها را با یک پنبه یا پارچۀ مرطوب و نرم که با مخلوط 50-50 سرکۀ سیب و آب گرم مرطوب شده است، پاک کنید. از گوش پاکن های پنبه ای که می توانند باعث آسیب زدن به قسمت داخلی گوش شوند، استفاده نکنید. جعبۀ بستر آنگورا را تمیز نگه دارید. گربه ها در مورد بهداشت محل خواب خود بسیار حساس هستند، یک جعبه تمیز همچنین به تمیز نگه داشتن پوشش های بلند نیز کمک می کند.

بهتر است "آنگورای ترکی" را در داخل خانه نگه دارید تا از او در برابر بیماری های قابل انتقال توسط گربه های دیگر، حملۀ سگها یا کایوت ها و سایر خطرات دیگری که گربه های بیرون از منزل را تهدید می کند، مانند برخورد با ماشین و غیره، محافظت کنید. همچنین یک " آنگورای ترکی" که به بیرون از منزل می رود ممکن است در معرض خطر دزدیده شدن توسط اشخاصی باشد که مایل به داشتن چنین گربه زیبایی بدون پرداخت هزینۀ آن هستند. 

رنگ و آراستن پوشش

آنگورای ترکی بیشتر به خاطر پوشش بلند، ظریف و ابریشمی اش مشهور است که هنگام حرکت لرزان به نظر می رسد. طول پوشش آنگورا متفاوت است و بلند ترین موها که معمولاً در قسمت یال گردن، "شلوارک های" قسمت فوقانی ساق پا و دم پر-مانند او دیده می شود. ممکن است شما پوشش آنگورا را سفید یکدست تصور کنید، اما این پوشش می تواند به رنگ های یکدست دیگر و همچنین همراه با الگوهای مایل به زرد، پوست لاک پشتی، کالیکو یا سایر الگوها باشد. در زیر این پوشش، بدنی محکم، کشیده و عضلانی قرار دارد. پاهای آنگورا بلند است، طول پاهای عقب از پاهای جلویی بلندتر است و پنجه های آن کوچک، گرد و لطیف است و اغلب دارای دسته هایی از خز در میان انگشتان پا است. دم بلند آن از یک پایۀ نسبتا ضخیم به سمت انتها، باریک می شود.

آنگورا دارای یک سر گوه ای کوچک تا متوسط با گوش های بزرگ است که بالای سر می نشیند و با خز و چشم های بزرگ بادامی شکل که کمی به سمت بالا مایل است، به زیبایی او کمک می کند. چشم ها می توانند آبی، سبز، طلایی، کهربایی یا با یکدیگر متفاوت باشند (یک چشم آبی و دیگری چشم سبز، سبز طلایی یا کهربایی).

رابطه با کودکان و سایر حیوانات خانگی 

آنگورایی که به خوبی معاشرت پذیر شده باشد، با بچه ها راحت است، بنابراین برای خانواده هایی است که بر کودکان خود نظارت می کنند تا مطمئن شوند که گربه ها را به خوبی نوازش می کنند و خز یا دم آنها را نمی کشند، گزینه خوبی است. او از زندگی با سگهای گربه-دوست نیز خوشحال می شود، به شرطی که اهمیت او را تشخیص دهند. حیوانات خانگی را به آرامی و در شرایط کنترل شده ای به یکدیگر معرفی کنید تا اطمینان حاصل کنید که با یکدیگر کنار می آیند.

امتیاز

افزودن نظر

امتیاز
توجه

نظراتی که شامل فروش و واگذاری پت هستند و یا شماره موبایل در آن ذکر شده است تایید نخواهند شد.

لیست کل نژادهای گربه

قیمت نژاد ها برگرفته از پرورش دهندگان معتبر ایران

پرورش دهندگان محترمی که قصد همکاری دارند لطفا با شماره 02122930308 تماس حاصل نمایند

کلید واژه ها

آنگورای ترکی - گربه آنگورای ترکی - خرید گربه آنگورای ترکی - خرید نژاد گربه آنگورای ترکی - خرید آنگورای ترکی - قیمت آنگورای ترکی - قیمت و خرید آنگورای ترکی نر - قیمت و خرید آنگورای ترکی ماده

مشاوره خرید توله