بریتیش شورت هیر (British Shorthair)

بریتیش شورت هیر

British Shorthair
  • 5.0 | 0 نظر

دوست داری یک گربه داشته باشی؟

همین الان عضو گروه واتس اپ پاپی یاب و گروه تگرام پاپی یاب شو و یا با شماره 09028288666 تماس بگیر
خرید بچه گربه از پاپی یاب

نام:

بریتیش شورت هیر

طول: 56 تا 63 سانتی متر

وزن: 5 تا 9 کیلوگرم (نر)، 3 تا 6 کیلوگرم (ماده)

طول عمر: 12 تا 17 سال

petride.ir
طول 56 تا 63 سانتی متر
وزن 5 تا 9 کیلوگرم (نر)، 3 تا 6 کیلوگرم (ماده)
طول عمر 12 تا 17 سال

عکس نژاد گربه بریتیش شورت هیر

کاملا متناسب با توداری انگلیسی، گربۀ بریتیش شورت هیر صدای آرامی دارد و یک همراه کم توقع است. گرچه بریتیش شورت هیر بیش از حد عاطفی نیست، اما تمایل دارد که با همه خوب باشد. آنها گربه های ملایمی هستند و حیوانات خانگی دیگر را بخوبی تحمل می کنند، و حتی اگر در هر فرصتی به دنبال آغوش نباشند، از یک نوازش آرام خوشحال می شوند. در حالی که برخی از گربه ها برای جهش و پریدن به اطراف شهرت دارند، بریتیش شورت هیر تمایلی به این کارها ندارد. اگر به دنبال یک همدم خوب هستید که آرام بنشیند و کارهای آزار دهنده انجام ندهد، این نژاد می تواند گربۀ مناسب شما باشد.

قیمت حدودی در بازار ایران: 12 میلیون تومان
آخرین بروزرسانی قیمت: 1400/09/30

ویدیو معرفی کامل نژاد بریتیش شورت هیر

0 بازدید

ویدیو های بیشتر

توضیحات

تاریخچه:

شاید این را متوجه نشده باشید، اما احتمالاً با بریتیش شورت هیر بزرگ شده اید. او گربۀ باهوش  "گربۀ چکمه پوش" و گربه خنده دار چشایر در "آلیس در سرزمین عجایب" است.

بریتیش شورت هیر بومی انگلیس است. با ظهور نمایشگاه های گربه در دوران ویکتوریا، علاقه مندان به گربه شروع به پرورش گربه ها با یک استاندارد خاص و نگهداری شجره نامۀ آنها کردند. در اولین نمایشگاه گربه ها، بریتیش شورت هیرها تنها گربه های دارای شجرنامه بودند که به نمایش گذاشته شده بودند. همه گربه های دیگر به سادگی با نوع یا رنگ پوشش خود توصیف شده بودند.

دو جنگ جهانی، این نژاد را ویران کرد و پس از جنگ جهانی دوم تعداد کمی بریتیش شورت هیر باقی مانده بود. با کمک نژادهای دیگر، شورت هیر، همانطور که در انگلیس نامیده می شود، احیا شد.

انجمن آمریکایی گربه ها، بریتیش شورت هیر را در سال 1967 به رسمیت شناخت، اما انجمن گربه سانان، آن را تا سال 1980 مورد پذیرش قرار نداد. اکنون، همۀ انجمن های گربه، این نژاد را به رسمیت می شناسند.

شخصیت:

بریتیش شورت هیر خلق و خوی نرم و آسانگیر دارد که او را به یک همراه خانوادگی عالی تبدیل می کند. او از محبت لذت می برد، اما گربه ای که بیش از حد توجه بخواهد نیست. می توانید انتظار داشته باشید که در طول روز شما را در اطراف خانه دنبال کند و هرجایی که توقف کنید در همان نزدیکی مستقر شود.

هماهنگ با توداری انگلیسی، بریتیش شورت هیر صدایی آرام دارد و یک همراه کم توقع است. او احتیاج به گذاشتن روی زانوها، اگرچه دوست دارد که کنار شما بنشیند. او گربه بزرگی محسوب می شود و علاقه ای به بغل گرفتن و گردانده شدن ندارد.

سطح فعالیت این گربه متوسط است. او در دوران بچه گربه ای پرانرژی است، اما معمولاً از یک سالگی شروع به یکجا نشستن می کند. یک بریتیش شورت هیر بالغ معمولاً کم تحرک است، اما نرهای بالغ گاهی اوقات رفتارهای غیره منتظره ای دارند. وقتی در طول خانه حرکت می کنند، می توانند صدایی شبیه به یک گله فیل ایجاد کنند.

بریتیش شورت هیر بندرت خرابکاری می کند. راه و روش آنها بیشتر شبیه به روش یک فرمانروای مناسب است، نه یک طرفدار فوتبال. آنها با اعتماد به نفس از مهمانان استقبال می کنند.

بهداشت و سلامتی:

گربه های این نژاد و نژادهای مختلط با آنها، هر دو دارای مشکلات مختلف سلامتی هستند که ممکن است ماهیت ژنتیکی داشته باشد. مشکلاتی که در بریتیش شورت هیر مشاهده شده است شامل التهاب لثه و کاردیومیوپاتی هیپرتروفیک است که هر دو می توانند هر نژادی را مبتلا کنند.

مراقبت:

پوشش کوتاه و صاف بریتیش شورت هیر با برس کشیدن یا شانه زدن هفتگی برای از بین بردن موهای مرده، رسیدگی راحتی دارد و استحمام به ندرت لازم می شود.

با مسواک زدن مرتب می توانید از بروز بیماری پریودنتال پیشگیری کنید. رعایت بهداشت روزانۀ دندان ها بهترین گزینه است، اما مسواک زدن هفتگی نیز از هیچ چیز بهتر است. هر دو هفته یکبار ناخن های گربۀ خود را کوتاه کنید. گوشۀ چشم ها را با پارچه ای نرم و مرطوب پاک کنید تا هرگونه ترشحات اضافی برطرف شود. برای هر چشم از یک قسمت جداگانه ای از پارچه استفاده کنید تا خطر گسترش عفونت را به حداقل برسانید. 

گوش ها را به صورت هفتگی بررسی کنید. اگر کثیف به نظر می رسند، آنها را با یک پنبه یا پارچۀ مرطوب و نرم که با مخلوط 50-50 سرکۀ سیب و آب گرم مرطوب شده است، پاک کنید. از گوش پاکن های پنبه ای که می توانند باعث آسیب زدن به قسمتهای داخلی گوش شوند، استفاده نکنید. 

جعبۀ بستر آنها را کاملا تمیز نگه دارید. گربه ها در مورد بهداشت محل خوابیدن خود بسیار حساس هستند.

بهتر است، " بریتیش شورت هیر" را صرفا در داخل خانه نگه دارید تا از او در برابر بیماری های قابل انتقال توسط گربه های دیگر، حملۀ سگها یا کایوت ها و سایر خطرات دیگری که گربه های بیرون از منزل را تهدید می کند، مانند برخورد با ماشین و غیره، محافظت کنید. همچنین یک "بریتیش شورت هیر" که به بیرون از منزل می رود ممکن است با خطر دزدیده شدن توسط شخصی که مایل به داشتن یک گربۀ زیبا، بدون پرداخت هزینه است، روبرو شود. 

رنگ و آراستن پوشش

بریتیش شورت هیر بریتانیایی با پوشش کوتاه و ضخیم، سر و گونه های گرد، چشمان بزرگ گرد و بدن گرد، به هیچ چیز بیشتر از یک خرس عروسکی شباهت ندارد. بدن او جمع و جور اما قدرتمند با سینه ای پهن است، پاهای او محکم با پنجه های گرد است و دارای یک دم ضخیم با نوک گرد است. پوشش این نژاد تقریباً به هر رنگ یا الگویی که بخواهید وجود دارد، از جمله یاس بنفش، شکلاتی، سیاه، سفید، خال دار، موج دار و بسیاری دیگر از الگوها. بهترین رنگ شناخته شده، آبی (خاکستری) است و گاهی اوقات این گربه ها تحت عنوان بلوز (آبی های) انگلیسی شناخته می شوند.

بریتیش شورت هیرها تا 3 تا 5 سالگی به بلوغ جسمی کامل نمی رسد. 

رابطه با کودکان و سایر حیوانات خانگی 

این گربه خوش اخلاق کاملا برای زندگی در خانواده های دارای فرزند و سگ های دوستدار گربه، مناسب است. او توجهی را که از سوی کودکانی که مودبانه و با احترام با او رفتار می کنند را دوست دارد و حرکات ناشیانۀ کودکان نوپا را می بخشد. بر کودکان خردسال خود نظارت داشته باشید و به آنها نشان دهید که چگونه می توانند گربه ها را به خوبی نوازش کنند. به جای نگه داشتن یا در بغل گرداندن گربه، بگذارید بچه ها روی زمین بنشینند و او را نوازش کنند. گربه های دیگر، این تعادل را برهم نخواهند زد. برای بهترین نتیجه، همیشه حیوانات خانگی، حتی گربه های دیگر را به آرامی و در یک محیط کنترل شده به هم معرفی کنید. 

امتیاز

امتیازات
  • رفتار دوستانه با خانواده

  • مقدار ریزش مو

  • سلامت عمومی

  • پتانسیل برای بازیگوشی

  • کودک دوستی

  • رفتار دوستانه با غریبه ها

  • نظافت و آراستن آسان

  • هوش

  • رفتار دوستانه با دیگر حیوانات خانگی

افزودن نظر

امتیاز
توجه

نظراتی که شامل فروش و واگذاری پت هستند و یا شماره موبایل در آن ذکر شده است تایید نخواهند شد.

لیست کل نژادهای گربه

قیمت نژاد ها برگرفته از پرورش دهندگان معتبر ایران

پرورش دهندگان محترمی که قصد همکاری دارند لطفا با شماره 02122930308 تماس حاصل نمایند

کلید واژه ها

بریتیش شورت هیر - گربه بریتیش شورت هیر - خرید گربه بریتیش شورت هیر - خرید نژاد گربه بریتیش شورت هیر - خرید بریتیش شورت هیر - قیمت بریتیش شورت هیر - قیمت و خرید بریتیش شورت هیر نر - قیمت و خرید بریتیش شورت هیر ماده

مشاوره خرید توله