عربین مائو (Arabian Mau)

عربین مائو

Arabian Mau
  • 0.0 | 0 نظر

دوست داری یک گربه داشته باشی؟

همین الان عضو گروه واتس اپ پاپی یاب و گروه تگرام پاپی یاب شو و یا با شماره 09028288666 تماس بگیر
خرید بچه گربه از پاپی یاب

نام:

عربین مائو

طول: 0 سانتی متر

وزن: 3 تا کیلوگرم (نر)، 3 تا 7 کیلوگرم (ماده)

طول عمر: 12 تا 14 سال

petride.ir
طول 0 سانتی متر
وزن 3 تا کیلوگرم (نر)، 3 تا 7 کیلوگرم (ماده)
طول عمر 12 تا 14 سال

عربین مائو (Arabian Mau)

گربه عربین مائو، نژادی طبیعی است، به این معنی که آنها بدون نیاز به انسانها رشد کرده اند. این گربه سانان به فعال بودن، اجتماعی بودن و بازیگوشی معروف هستند. ممکن است بتوانید این گربه ها را در پناهگاه ها پیدا کنید و یک نژاد با ارزش را نجات دهید، بنابراین همیشه به یاد داشته باشید که پذیرش این نوع گربه های را انتخاب کنید! اگر می خواهید یکی از این بچه گربه ها را به خانۀ خود بیاورید، آنها را خریداری نکنید! عربین مائو از مناطق بیابانی جهان می آید. آنها، گربه سانانی ورزشی هستند که همچنان فعال باقی می مانند و از جلسات بازی لذت می برند. آنها قابل اعتماد هستند و رفتاری دوستانه دارند، بنابراین به سرعت با انسانهای موجود در زندگی خود پیوند برقرار می کنند و قطعاً توجه زیادی را طلب می کنند. آنها واقعاً به زندگی در خانواده ای نیاز دارند که همیشه در آن افرادی وجود دارند تا با آنها ارتباط برقرار کنند.

ویدیو های بیشتر

توضیحات

تاریخچه:

ریشۀ عربین مائو به بیش از 1000 سال پیش برمی گردد. عموما عقیده بر این است که این نژاد از عربستان سعودی یا امارات متحده عربی نشات گرفته است. حتی برخی از کارشناسان معتقدند که عربین مائو در اصل و نسب خود یک گربۀ وحشی آفریقایی محسوب می شود!

امروزه، این نژاد در خاورمیانه به ویژه به عنوان یک گربۀ خانگی محبوبیت زیادی دارد. به عنوان یک نکتۀ جالب، کلمۀ "مائو"  در زبان مصری به "گربه" گفته می شود!

از سال 2008، عربین مائو توسط "فدراسیون جهانی گربه" به رسمیت شناخته شده است.

این روزها ممکن است بتوانید عربین مائو را در پناهگاه ها یا تحت مراقبت گروه های نجات پیدا کنید. اگر تصمیم گرفتید که این نژاد برای شما مناسب است، حتما "پذیرش" یکی از آنها را در نظر بگیرید.

شخصیت:

اگر یک عربین مائو انتخاب کنید، با چه چیزی سر و کار دارید؟ خوب، اول از همه، شما با یک گربه سان بطور استثنایی فعال و ورزشی زندگی خواهید کرد. برای این منظور، باید اطمینان حاصل کنید که محیط زندگی شما به اندازه کافی بزرگ است تا این گربه بتواند به اطراف بدود. از این رو، یک "درخت گربه" و سایر مبلمان مخصوص گربه سانان، امری ضروری است.

عربین مائو یک نژاد باهوش است، بنابراین، شما می توانید اسباب بازی های تعاملی و تغذیه کننده های هوشمند را در کنار هم قرار دهید تا این گربه را از نظر روانی راضی کنید.

عربین مائو در کنار اینکه یک گربه پرانرژی است، گربه ای خوش مشرب و قابل اعتماد نیز هست و تمایل دارد که فعالیت های اطراف خانه را دنبال کند. اگر بچه دارید و یا خانواده پر مشغله ای هستید، این یک انتخاب عالی است. عربین مائو دوست دارد در مرکز توجه باشد!

فقط هشیار باشید که: در حالی که این نژاد از حضور در کنار انسان لذت می برد اما آنها به عنوان گربه های دامانی که تمام بعد از ظهر در کنار شما باشند، شهرت زیادی ندارند. اما اگر به دنبال گربه ای با رگه ای از استقلال هستید، بلافاصله توسط عربین مائو مجذوب خواهید شد!

بهداشت و سلامتی:

عربین مائوها به طور کلی گربه های سالمی محسوب می شوند. اگرچه، معاینات منظم وضعیت سلامتی توسط دامپزشکتان از اهمیت زیادی برخوردار است.

هیچ مشکل سلامتی خاص نژاد عربین مائو وجود ندارد، اما همیشه علائم احتمالی در مورد هر گونه درد یا ناراحتی در گربه خود را تحت نظر داشته باشید.

مراقبت:

عربین مائو نیاز به فعالیت دارد. اگر قصد پذیرش گربه ای از این نژاد را دارید، قطعاً روی یک "درخت گربه" سرمایه گذاری کنید و در صورت امکان، مطمئن شوید که گربۀ شما می تواند از مبلمان بالا و پایین برود تا نیاز ذاتی خود برای کاوش را برآورده کند.

یک اسباب بازی تعاملی نیز ضروری است. عربین مائو یک نژاد باهوش است که دوست دارد راه حل ها را خودش پیدا کند.

در کنار برنامه ریزی معاینات سالانه دامپزشکی، ناخن های عربین مائو شما باید به طور منظم، بررسی و کوتاه شوند. دامپزشک شما می تواند بهترین و مطمئن ترین راه را برای انجام این کار به شما نشان دهد. افزودن یک محل مناسب برای انجام خراش به محیط زندگیتان می تواند به کنترل سالم این مورد کمک کرده و ناخن های گربۀ شما را در وضعیت خوبی نگه دارد.

علاوه بر مراقبت از ناخن، هر دو هفته یکبار گوش های گربۀ خود را از نظر وجود آلودگی یا عفونت احتمالی معاینه کنید. همچنین، توصیه می شود با دامپزشکتان در مورد یک رژیم مسواک زدن متناسب برای عربین مائو صحبت کنید. 

رنگ و آراستن پوشش

پوشش عربین مائو می تواند شامل مجموعه ای از رنگها باشد، اگرچه ترکیبی از سیاه، سفید و قهوه ای بیشتر رایج است که اغلب با علائمی به سبک موج دار دیده می شود. در موارد نادرتر، گربه هایی با رنگ قرمز نیز مشاهده شده است که معمولا این نوع گربه ها در آمیزش برای تولید گربه های جدید مورد استفاده قرار می گیرند.

عربین مائو گربه ای مو کوتاه است که اغلب پوششی براق دارد. طبعا نیازهای مربوط به آراستن پوشش در کمترین حد خود قرار دارد. برس کشیدن یک یا دو بار در هفته برای پوشش عربین مائو کافی است. به یاد داشته باشید که برس کشیدن مناسب به همراه تمیز و سالم نگه داشتن پوشش عربین مائو به شما کمک می کند تا احتمال ایجاد "گلولۀ مو" را از بین ببرید.

وقتی نوبت به آب و هوا می رسد، معمولاً عربین مائو به عنوان گربه ای سازگار محسوب می شود که معمولاً می تواند در اکثر مناطق آب و هوایی به خوشبختی زندگی کند، اگرچه به دلیل ریشۀ کویری آن، آنها شرایط گرمتر و نه سردتر را ترجیح می دهند. فقط به یاد داشته باشید که همیشه هنگام افزایش دما، سایه کافی و آب شیرین را در اختیار آنها قرار دهید.

رابطه با کودکان و سایر حیوانات خانگی 

عربین مائو با کودکان بسیار راحت است. این نژادی است که به سرعت با بچه های موجود در زندگی خود، پیوند برقرار می کند. فقط مطمئن شوید که آموزش معاشرت اولیه انجام شده است و مرزها از هر دو سمت به درستی تعیین شده است. همچنین بر تعاملات اولیه بین بچه ها و گربه ها نظارت داشته باشید.

وقتی صحبت از رابطه با حیوانات خانگی دیگر می شود، عربین مائو به همان اندازه خوش مشرب است. اگرچه، بهتر است بر تعاملات اولیه بین گربۀ جدیدتان و حیوانات خانگی موجود نظارت داشته باشید.

در نهایت، آموزش معاشرت اولیه با این نژاد واقعاً جواب می دهد. مطمئن شوید که عربین مائو خود را پس از آوردن به خانه، برای رفتار خوب خود پاداش می دهید.

امتیاز

امتیازات
  • رفتار دوستانه با خانواده

  • مقدار ریزش مو

  • سلامت عمومی

  • پتانسیل برای بازیگوشی

  • کودک دوستی

  • رفتار دوستانه با غریبه ها

  • نظافت و آراستن آسان

  • هوش

  • رفتار دوستانه با دیگر حیوانات خانگی

افزودن نظر

امتیاز
توجه

نظراتی که شامل فروش و واگذاری پت هستند و یا شماره موبایل در آن ذکر شده است تایید نخواهند شد.

لیست کل نژادهای گربه

قیمت نژاد ها برگرفته از پرورش دهندگان معتبر ایران

پرورش دهندگان محترمی که قصد همکاری دارند لطفا با شماره 02122930308 تماس حاصل نمایند

کلید واژه ها

عربین مائو - گربه عربین مائو - خرید گربه عربین مائو - خرید نژاد گربه عربین مائو - خرید عربین مائو - قیمت عربین مائو - قیمت و خرید عربین مائو نر - قیمت و خرید عربین مائو ماده

مشاوره خرید توله