آمریکن کِرل (American Curl)

آمریکن کِرل

American Curl
  • 5.0 | 0 نظر

دوست داری یک گربه داشته باشی؟

همین الان عضو گروه واتس اپ پاپی یاب و گروه تگرام پاپی یاب شو و یا با شماره 09028288666 تماس بگیر
خرید بچه گربه از پاپی یاب

نام:

آمریکن کِرل

طول: 0 سانتی متر

وزن: 3 تا 5 کیلوگرم

طول عمر: 12 تا 16 سال

petride.ir
طول 0 سانتی متر
وزن 3 تا 5 کیلوگرم
طول عمر 12 تا 16 سال

عکس نژاد آمریکن کِرل

کِرل به خاطر گوشهای کاملاً متمایز خود شناخته می شود، اما حتی بدون آنها، گربه ای چشمگیر با ظاهری شیرین است.

ویدیو معرفی کامل نژاد آمریکن کِرل

0 بازدید

ویدیو های بیشتر

توضیحات

تاریخچه:

امریکن کرل یکی از جوانترین نژادهای گربه است. این نژاد از یک جهش ژنتیکی طبیعی که اولین بار در شولامیت ظاهر شد، متولد گردید، یک بچه گربۀ سیاه ولگرد با موهای بلند و ابریشمی که گوش های او به طرز عجیبی رو به عقب پیچیده بودند. این گربۀ خوش شانس سرانجام خود را جلوی درب خانۀ جو و گریس روگا در لاکیود، کالیفرنیا یافت. روگاها او را به افتخار شاهزاده خانم "سیاه و زیبا" در کتاب عهد عتیق آواز سلیمان، شولامیت نامیدند.

شولامیت چهار بچه گربه از یک پدر ناشناس داشت و دو بچه گربه از میان از آنها گوشهای مجعد او را به ارث برده بودند. مشاوره با یک متخصص ژنتیک نشان داد که این ویژگی توسط یک ژن غالب ایجاد شده است. علاقمندان به گربه ها از سال 1983 شروع به پرورش انتخابی این گربه ها کردند و از سال 1986 نژاد جدیدی با نام امریکن کرل توسط انجمن علاقمندان گربه ثبت گردید. آنها در سال 1987 توسط "انجمن بین المللی گربه" نیز به رسمیت شناخته شدند و در سال 1993 از سوی CFA نیز به رسمیت شناخته شدند. با سرعتی تقریباً باورنکردنی، سفر این نژاد از نژادی ولگرد به نژادی ثبت شده، تنها شش سال طول کشید. این نژاد همچنین به عنوان اولین نژاد با دو طول پوشش که از سوی CFA به رسمیت شناخته شده است نیز معروف است.

همۀ امریکن کرل ها از نژاد شولامیت هستند. گربه ها را می توان از کرل های دیگر یا از آمیزش گربه های خانگی نژادهای دیگر با گوشها صاف، پرورش داد. این امر به اطمینان از وجود یک استخر ژنی بزرگ و تنوع ژنتیکی کمک می کند. بچه گربه های گوش راست از والدین امریکن کرل را می توان در برنامه های تولید مثل یا به عنوان حیوانات خانگی مورد استفاده قرار داد.

شخصیت:

امریکن کرل های مهربان و ملایم به واسطۀ شخصیت مردم دوست خود شناخته شده اند. آنها حتی کودکان را دوست دارند که در مورد همۀ گربه ها همیشه صدق نمی کند. این نژاد با وفادار ماندن به میراث "شورت هیر" های خانگی، نسبتاً فعال، کنجکاو و باهوش است. او معمولاً شما را دنبال می کند تا ببیند چه کاری انجام می دهید، اما مانند برخی نژادها، پرسروصدا و یا رئیس نیست. در صورت نیاز، او از شما برای جلب توجه، غذا یا هر چیز دیگری که می خواهد، بی سر و صدا درخواست می کند. وقتی از محل کار به خانه می آیید، او با کمال میل با یک تکان دادن سر به استقبال شما می آید و حتی ممکن است ژست محبت آمیزی را نسبت به مهمانان خانه نشان دهد.

امریکن کرل ها را اغلب "پیتر پن" دنیای گربه ها می نامند. دیدن کرل های مسن تر که مانند جوانترها با همان شادی به اطراف می پرد، غیر معمول نیست. نرها و ماده های این نژاد به اندازۀ یکسان فعال هستند.

کرل دوست دارد بازی کند و می تواند آوردن اشیاء را بیاموزد. او همچنین قادر است دستگیره های درب را باز کند، بنابراین مراقب باشید که در هر کابینتی که در دسترس او است، چه چیزی می گذارید. هنگامی که کرل برای یک استراحت آماده باشد، با خوشحالی در دامان شما قرار می گیرد. او هوشیار و سازگار است و برای هر خانه یا خانواده ای که او را دوست داشته باشند کاملا مناسب است.

بهداشت و سلامتی:

گربه های این نژاد و نژادهای حاصل از آنها، هر دو دارای مشکلات سلامتی مختلفی هستند که ممکن است ماهیتی ژنتیکی داشته باشند. امریکن کرل ها به طور کلی گربه های سالمی هستند، اما برخی از آنها دارای مشکل باریکی کانال گوش هستند که می تواند منجر به عفونت گوش در اثر تجمع موم گوش شود.

مراقبت:

پوشش کرل می تواند کوتاه یا بلند باشد و مراقبت از هر مورد آن آسان است. گونۀ دارای موی بلند، زیرپوشش کمی دارد، بنابراین بعید است که دچار درهم رفتگی (مت) یا گره خوردگی شود. شانه زدن هفتگی تا اندازۀ زیادی برای زیبا نگه داشتن کرل های  مو بلند یا مو کوتاه کافی است. شانه را در امتداد پوشش موهای کوتاه به سمت عقب حرکت دهید. این کار می تواند به جدا شدن و جمع آوری موهای مرده کمک کند. موهای کوتاه در کل طول سال ریزش دارند و ریزش آنها بیشتر از موهای بلند است. در ماه های گرم که موهای بلند نیز ممکن است به شدت ریزش کنند، بهتر است دفعات برس کشیدن یا شانه زدن را افزایش دهید. کرل ها به ندرت به استحمام نیاز دارند. 

با مسواک زدن مرتب می توانید از بروز بیماری پریودنتال پیشگیری کنید. بهداشت روزانۀ دندان ها بهترین گزینه است، اما مسواک زدن هفتگی نیز از هیچ چیز بهتر است. هر دو هفته یکبار ناخن های آنها را کوتاه کنید. گوشۀ چشم ها را با پارچه ای نرم و مرطوب پاک کنید تا هرگونه ترشحات اضافی برطرف شود. برای هر چشم از یک قسمت جداگانه ای از پارچه استفاده کنید تا خطر گسترش عفونت را کاهش دهید.

گوش ها را به صورت هفتگی بررسی کنید. اگر کثیف به نظر می رسند، آنها را با یک پنبه یا پارچۀ مرطوب و نرم مرطوب شده با مخلوط 50-50 سرکۀ سیب و آب گرم، پاک کنید. از گوش پاکن های پنبه ای که می توانند باعث آسیب به قسمت داخلی گوش شوند، استفاده نکنید. گوش ها را با احتیاط بررسی کنید حتما نمی خواهید که غضروفهای گوش را بشکنید.

جعبۀ بستر امریکن کرل ها را بی عیب و تمیز نگه دارید. گربه ها در مورد بهداشت محل خوابیدن خود بسیار خاص هستند. 

"امریکن کرل" را بهتر است داخل خانه نگه دارید تا از او در برابر بیماری های قابل انتقال توسط گربه های دیگر، حملۀ سگها یا کایوت ها و سایر خطرات دیگری که گربه های بیرون از منزل را تهدید می کند، مانند برخورد با ماشین و غیره، محافظت کنید. یک "امریکن کرل" که به بیرون از منزل می رود همچنین ممکن است در معرض خطر دزدیده شدن توسط شخصی که مایل به داشتن چنین گربه زیبایی بدون پرداخت هزینه است، قرار گیرد.

رنگ و آراستن پوشش

کرل به خاطر گوشهای کاملاً متمایز خود شناخته می شود، اما حتی بدون آنها، گربه ای چشمگیر با ظاهری شیرین است که پوشش ابریشمی او می تواند بلند یا کوتاه و به هر رنگی، از جمله سایه های خاص مانند دودی پوست لاک پشتی شکلاتی، موج دار با تکه های نقره ای و یاسی با نقطه های قهوه ای مایل به زرد. گونۀ مو بلند آن دارای یک دم با پوشش کاملا پر مانند است.

با این حال، گوش ها، جذاب ترین ویژگی کرل ها هستند. بچه گربه های این نژاد هنگام به دنیا آمدن دارای گوشهای صاف و مستقیم هستند، دو تا 10 روز پس از تولد، گوشها شروع به پیچیدن می کنند. تا زمانی که یک بچه گربه تقریباً 4 ماهه شود و گوشها به شکل دائمی خود برسند، بطور متولی مدتی پیچیده شده و مدتی باز شده هستند. یک بچه گربه که برای صحنۀ نمایش آماده شده است، دارای گوشهای هلالی شکل با حداقل 90 درجه قوس پیچش است اما این قوس بیشتر از 180 درجه نمی شود. نوک گوش های نسبتاً بزرگ کرل ها، گرد و انعطاف پذیر است که اغلب با دسته های خز تزئین شده است. هنگامی که کرل ها در حالت هوشیار هستند، گوش های آنها به جلو می چرخد، اما نوک گوشها به سمت مرکز پایۀ جمجمه اشاره دارند.

رابطه با کودکان و سایر حیوانات خانگی 

کرل نسبت به کودکان مهربان است، بنابراین برای خانواده هایی که بر فرزندان خود نظارت می کنند تا مطمئن شوند که گربه را به خوبی نوازش می کنند و گوش و دم آنها را نمی کشند، گزینۀ مناسبی محسوب می شود. او همچنین از زندگی با سگهای گربه-دوست، خوشحال می شود که از تمایل دوستانۀ او ناشی می شود. حیوانات خانگی خود را به آرامی و در شرایط کنترل شده ای به هم معرفی کنید تا اطمینان حاصل کنید که با یکدیگر کنار می آیند.

امتیاز

امتیازات
  • رفتار دوستانه با خانواده

  • مقدار ریزش مو

  • سلامت عمومی

  • پتانسیل برای بازیگوشی

  • کودک دوستی

  • رفتار دوستانه با غریبه ها

  • نظافت و آراستن آسان

  • هوش

  • رفتار دوستانه با دیگر حیوانات خانگی

افزودن نظر

امتیاز
توجه

نظراتی که شامل فروش و واگذاری پت هستند و یا شماره موبایل در آن ذکر شده است تایید نخواهند شد.

لیست کل نژادهای گربه

قیمت نژاد ها برگرفته از پرورش دهندگان معتبر ایران

پرورش دهندگان محترمی که قصد همکاری دارند لطفا با شماره 02122930308 تماس حاصل نمایند

کلید واژه ها

آمریکن کِرل - گربه آمریکن کِرل - خرید گربه آمریکن کِرل - خرید نژاد گربه آمریکن کِرل - خرید آمریکن کِرل - قیمت آمریکن کِرل - قیمت و خرید آمریکن کِرل نر - قیمت و خرید آمریکن کِرل ماده

مشاوره خرید توله