دوست داری یک توله سگ داشته باشی؟

همین الان عضو گروه واتس اپ پاپی یاب و گروه تگرام پاپی یاب شو و یا با شماره 09028288666 تماس بگیر
خرید توله سگ از پاپی یاب

خصوصیت های اخلاقی:

باوقار، عمیقا وفادار، اشرافی

قد: 63 تا 69 سانتی متر

وزن: 23 تا 69 کیلوگرم (نر)، 23 تا 27 کیلوگرم (ماده)

طول عمر: 12 تا 15 سال

گروه: شکاری

petride.ir
قد 63 تا 69 سانتی متر
وزن 23 تا 69 کیلوگرم (نر)، 23 تا 27 کیلوگرم (ماده)
طول عمر 12 تا 15 سال
گروه شکاری

عکس نژاد سگ Afghan Hound

سگ افغان هاند، سگی زیبا، با وقار اشرافی است. علی رغم ظاهر سلطنتی، وی به وفاداری عمیق، طبیعت حساس و عشق مطلق به صاحبانش شهرت دارد.

ویدیو معرفی کامل نژاد افغان هاند

3٬340 بازدید

ویدیو های بیشتر

توضیحات

سگ افغان هاند، نژادی قدیمی است، ظاهر او کاملا نشاندهندۀ نوعی سنگینی و شان است - چشمانش چنان به دور دست ها خیره می شود که گویی به یاد قرون گذشته است-. این نژاد، ذهنی باهوش و مستقل دارد و ظاهرش، با وقار و مد پسند است. از نظر روحیه، سگ افغان هاند، با شخصیتی جذاب و سرزنده، سگی فداکار و وفادار است. این نژاد، یک سگ ورزشکار است که سرعت فوق العاده ای دارد و نیاز به یک حصار بزرگ در حیاط و ورزش روزانه دارد. سگهای افغان هاند از زمان های بسیار قدیم، به زیبایی معروف بوده اند. اما پوشش ضخیم، ابریشمی و روان آنها که شکوه تاجگذاری این نژاد است، صرفا برای نمایش نیست - بلکه به عنوان محافظ در برابر آب و هوای سخت در مناطق کوهستانی که در گذشته محل زندگی افغان ها بوده است، عمل می کرده است. در زیر جلوه های خارجی جذاب افغان هاند، یک سگ شکاری قدرتمند و چابک قرار دارد که برای یک روز طولانی شکار ساخته شده است. سگ افغان هاند از شانه تا زمین 69 سانتیمتر ارتفاع دارد و پنجه های بزرگ آنها به عنوان کمک فنر در زمینهای ناهموار موطن آنها عمل می کرده است. سگ افغان هاند، نژادی ویژه برای افراد خاص است. یک متخصص نژاد می نویسد: "این نژاد برای همۀ صاحبان احتمالی سگ ها مناسب نیست، اما در صورت مناسب بودن ترکیب سگ و صاحب، هیچ حیوانی نمی تواند با حیوان خانگی افغان هاند یکسان باشد."

امتیاز

انطباق پذیری
  • سازگاری خوب با زندگی آپارتمانی

    برخلاف تصور رایج، اندازه های کوچک لزوماً یک سگ آپارتمانی نمی سازد. تعداد زیادی از سگ های کوچک برای زندگی در یک آپارتمان بیش از اندازه پر انرژی و سرحال هستند. ساکت بودن، کم انرژی بودن، در داخل خانه نسبتاً آرام بودن و مودب بودن با ساکنان دیگر، همه جزو ویژگیهای خوب یک سگ آپارتمانی هستند.

  • خوب برای صاحبان تازه کار

    بعضی از سگ ها نسبت به بقیه ساده تر هستند؛ آنها به آموزش بهتر جواب می دهند و بسیار راحت هستند. آنها همچنین به اندازه کافی انعطاف پذیر هستند تا از اشتباهات یا ناسازگاری های شما عقب نشینی کنند. سگهایی که بسیار حساس هستند، تفکر مستقل دارند یا قاطع هستند، ممکن است مدیریتش برای شخصی که اولین بار است صاحب سگ شده سخت تر باشد. اگر تجربه صاحب سگ بودن خود را، هنگامی که معاشر جدیدتان را انتخاب می کنید، در نظر بگیرید، بهترین تجربه خود را کسب خواهید کرد.

  • سطح حساسیت

    برای برخی از سگها یک توبیخ شدید ناراحت کننده نیست، در حالی که برخی دیگر حتی یک نگاه اخم آلود را به دل می گیرند. سگهای با حساسیت کم، که به آن ها "آسانگیر"، "تحمل پذیر"، "تاب آور" و حتی "پوست کلفت" نیز می گویند، بهتر می توانند با یک خانواده پر سر و صدا و پر آشوب، یک صاحب قاطع یا سرزنده و یک روال غیر معمول یا متغیر کنار بیایند. آیا شما بچه های کوچک دارید، ظروف غذا را زیاد پرتاب می کنید، در یک گاراژ بازی می کنید یا زندگی ناآرامی دارید؟ به سراغ یک سگ بروید که حساسیت کمی داشته باشد.

  • تحمل تنهایی

    بعضی از نژادها با خانواده خود پیوند زیادی برقرار می کنند و در صورت تنها ماندن توسط صاحب خود، بیشتر در معرض نگرانی و حتی وحشت قرار می گیرند. یک سگ مضطرب می تواند بسیار مخرب باشد - واق واق کند، ناله کند، چیزی را بجود و یا حتی باعث ضرب و شتم شود. این نژادها هنگامیکه یکی از اعضای خانواده در طول روز در خانه باشد و یا اگر بتوانید سگ را به محل کار خود ببرید، رفتار بسیار خوبی از خود نشان می دهند.

  • تحمل آب و هوای سرد

    نژادهایی که دارای پوشش بسیار کوتاه و کم یا بدون پوشش زیرین هستند و یا بدنی بی مو دارند همانند گریهاندها، در برابر سرما آسیب پذیر هستند. سگهایی با تحمل سرمای کم، در آب و هوای سرد باید داخل خانه زندگی کنند و برای پیاده روی در آن آب و هوا باید یک ژاکت یا لباس مناسب به تن داشته باشند.

  • تحمل آب و هوای گرم

    سگهایی که پوشش ضخیم و دوبل دارند، در برابر گرمای بیش از حد، آسیب پذیر هستند. همچنین نژادهایی با بینی های کوتاه مانند بولداگ ها یا پاگ ها هم از این دسته هستند زیرا نمی توانند به خوبی خودشان را خنک کنند. اگر یک نژاد حساس به گرما می خواهید، سگ شما باید در روزهای گرم یا مرطوب در خانه بماند، و نیاز است که شما در مورد تمرینات سگ خود در گرما بسیار محتاط باشید.

رفتار دوستانه
  • محبت با خانواده

    بعضی از نژادها مستقل و غیر صمیمی هستند، حتی اگر آنها از زمان تولگی توسط همان شخص بزرگ شده باشند؛ برخی دیگر با یک شخص پیوند نزدیکی دارند و نسبت به بقیه افراد بی تفاوت هستند؛ و برخی دیگر به کل خانواده محبت می کنند. نژاد تنها عاملی نیست که با سطح عاطفه مرتبط باشد؛ سگهایی که در داخل یک خانه با افراد اطراف خودشان بزرگ شده اند احساس راحتی بیشتری با انسان دارند و راحت تر پیوند می خورند.

  • سگ های بسیار علاقمند به کودکان

    با کودکان مهربان بودن، تحمل بالا در بغل کردن های محکم، و داشتن یک حالت بی تفاوت نسبت به دویدن و جیغ زدن کودکان، تماماً صفاتی هستندکه باعث می شود سگ به کودکان علاقمند باشد. شاید از اینکه چه نژادهایی در آن لیست قرار دارد شگفت زده شوید: باکسرهای سرسخت و آمریکن استافوردشایر تریرها (که پیت بول به حساب می آیند)، با کودکان خوب رفتار می کنند. سگهای کوچک و ظریف و بسیار سرزنده مانند شی هواهواها همیشه به این میزان خانواده دوست نیستند.** همه سگ ها منحصر به فرد هستند. رتبه بندی های ما تعمیمی کلی است، و آنها تضمینی برای رفتار هر نژاد یا سگ منحصر به فرد نیستند. سگها از هر نژاد می توانند با توجه به تجربیات گذشته خود، آموزش چگونگی همراهی با کودکان و شخصیتشان، در کنار کودکان خوب رفتار کنند. نژاد و نوع نژاد مهم نیست، همه سگ ها دارای فک های قوی و دندان های تیز و نوکدار هستند و ممکن است در شرایط استرس گاز بگیرند. کودکان کم سن و سگها از هر نژاد باید همیشه تحت نظارت یک فرد بالغ قرار بگیرند و هرگز حتی برای مدتی با همدیگر تنها نمانند.

  • رفتار دوستانه با دیگر سگ ها

    رفتار دوستانه نسبت به سگ ها و انسان ها دو موضوع کاملاً متفاوت است. برخی از سگها ممکن است به سگ های دیگر حمله کنند یا سعی کنند بر آن ها مسلط شوند، حتی اگر آنها عاشق معاشرت با مردم باشند. برخی دیگر بیشتر دوست دارند بازی کنند تا مبارزه؛ و برخی دیگر از آنها، دم را چرخانده و می دوند. نژاد تنها عامل نیست. سگهایی که حداقل تا سن شش تا هشت هفتگی با خانواده و مادر خود زندگی کرده اند و آن هایی که در زمان تولگی وقت زیادی را به بازی با سگ های دیگر گذرانده اند، به احتمال زیاد مهارت های اجتماعی خوبی دارند.

  • رفتار دوستانه با غریبه ها

    سگهایی که با غریبه ها رفتار دوستانه ای دارند، به میهمان ها با دم تکان دادن و پوزه به خاک مالیدن سلام می کنند؛ بعضی دیگر خجالتی، بی تفاوت یا حتی پرخاشگر هستند. با این حال، مهم نیست که از چه نژادی باشند، سگی که اجتماعی باشد و از تولگی با انسان های زیادی از هر سن، اندازه و شکل برخورد کرده باشد، بهتر به غریبه ها پاسخ خواهد داد تا یک سگ بزرگسال بدون این پیش زمینه ها. به یاد داشته باشید، حتی سگهایی که رفتار دوستانه دارند نیز در بیرون از خانه باید یک قلاده خوب و قوی داشته باشند!

نیازهای سلامتی و نظافت
  • میزان ریزش مو

    اگر قصد دارید خانه خود را با یک سگ به اشتراک بگذارید، باید با موهای سگ روی لباس و خانه خود کنار بیایید. ریزش مو در بین نژادها بسیار متفاوت است. بعضی از سگ ها سالی یکبار، برخی فصلی، برخی به هر دو شکل، و برخی دیگر خیلی به ندرت ریزش مو دارند. اگر وسواس دارید، باید نژادی را انتخاب کنید که ریزش موی کمتری داشته باشد یا با استانداردهای شما کنار بیاید.

  • پتانسیل ریزش آب دهان

    سگهای مستعد ریزش آب دهان ممکن است برای سلام کردن، دست شما را لیس های آبداری بزنند و لکه های بزرگ و مرطوبی را روی لباس شما ایجاد کنند. اگر رفتاری بی تفاوت نسبت به لیس زدن داشته باشید، خوب است؛ اما اگر وسواس دارید، می توانید سگی را انتخاب کنید که در این بخش امتیاز کمتری دارد.

  • راحتی در نظافت

    بعضی از نژادها، سگهایی هستند که با یک برس کشیدن ساده تمیز می شوند؛ برخی دیگر برای تمیز و سالم ماندن به حمام، اصلاح و دیگر موارد بهداشتی منظم نیاز دارند. در نظر داشته باشید، باید برای سگی که به نظافت زیادی احتیاج دارد وقت بگذارید و صبور باشید، یا اینکه برای انجام این کار، به شخص دیگری پول بدهید.

  • سلامت عمومی

    به دلیل شیوه های نادرست در تمرینات، برخی از نژادها مستعد ابتلا به بعضی مشکلات بهداشتی ژنتیکی مانند دیسپلازی مفصل ران هستند. این بدان معنا نیست که هر سگی از آن نژاد حتماً به آن بیماری مبتلا خواهد شد؛ بلکه به این معنی است که آنها در معرض ریسک بالایی قرار دارند. اگر شما یک توله سگ را قبول می کنید، ایده خوبی است که بدانید کدام بیماری های ژنتیکی برای نژاد مورد علاقه شما مشترک هستند. همچنین ممکن است بخواهید از محلی که توله سگ را از آنجا تهیه کرده اید بپرسید اطلاعاتی در مورد سلامت جسمی والدین و سایر بستگان توله سگ شما دارد یا خیر.

  • استعداد اضافه وزن پیدا کردن

    بعضی از نژادها اشتهای زیادی دارند و به راحتی دچار افزایش وزن می شوند. اضافه وزن در سگ ها همانند انسانها می تواند باعث ایجاد مشکلات سلامتی شود. اگر نژادی را انتخاب کرده اید که مستعد اضافه وزن است، باید رفتارهای خود را محدود کنید، در همه حال، مطمئن شوید که به اندازه کافی ورزش می کند و بجای بی تفاوت بودن نسبت به غذایش، میزان وعده های غذایی روزانه اش را در وعده های منظم غذایی، اندازه گیری کنید.

  • اندازه

    سگ ها در همه اندازه ای وجود دارند، از کوچکترین آن ها یعنی شی هوآهوآ گرفته تا گریت دین بسیار بزرگ، یک عامل کلیدی در تصمیم گیری در مورد اینکه آیا یک سگ با شما و فضای زندگی شما سازگار است یا نه، میزان فضایی است که اشغال می کند. نژادهای بزرگ سگ ممکن است به نظر بیش از حد قدرتمند و ترسناک باشند، اما برخی از آنها فوق العاده دوست داشتنی هستند! نگاهی بیندازید و سگ با اندازه مناسب را، برای خود پیدا کنید!

قابلیت آموزش
  • راحتی آموزش

    سگهای آموزش پذیر، در ایجاد ارتباط بین یک دستور (مانند کلمه "بشین")، و یک عمل (نشستن) و یک نتیجه (انجام کاری) خیلی سریع مهارت پیدا می کنند. سگ های دیگر به زمان، صبر و تکرار بیشتری نیاز دارند. بسیاری از نژادها باهوش هستند اما به آموزش با این نگرش نگاه می کنند که "چه فایده ای برای من دارد؟"، در این صورت شما نیاز به استفاده از پاداش ها و بازی ها برای یادگیری آنها خواهید داشت تا درخواست های شما را اجرا کنند.

  • هوش

    سگهایی که پرورش می یابند تا به مشاغلی که به تصمیم گیری، هوش و تمرکز نیاز دارند، همانند گله داری بپردازند، باید مغزشان را تمرین دهند، همانگونه که سگ هایی که برای دویدن در طول روز پرورش داده می شوند، باید بدن خود را تمرین دهند. اگر آنها تحریک ذهنی مورد نیاز خود را پیدا نکنند، کار خودشان را انجام می دهند - معمولاً با پروژه هایی که شما دوست نخواهید داشت، مانند کندن زمین و جویدن. آموزش اطاعت و اسباب بازی های تعاملی سگ، روش های خوبی برای تمرین مغزی یک سگ هستند، تمریناتی همانند ورزش و کار برای آموزش چابکی، جستجو و نجات.

  • علاقمندی به ور رفتن با دهان

    در بیشتر نژادها در دوران تولگی و در نژادهای رتریور در همه سنین، علاقمندی به ور رفتن با دهان به معنای تمایل به گره زدن، جویدن و گاز بازی (گاز نرم و نسبتاً بدون درد است که باعث سوراخ شدن پوست نمی شود)، عمومیت دارد. سگهای دهانی بسیار علاقمند هستند تا از دهان خود برای نگه داشتن یا "هدایت" اعضای خانواده انسانی خود استفاده کنند. آنها نیاز به آموزش دارند تا یاد بگیرند که گاز گرفتن اسباب بازی های جویدنی خوب است، و نه آدم ها. نژادهای دهانی از بازی های واکشی (رفتن و آوردن یک وسیله) و جویدن یک اسباب بازی که با گلوله و دیگر وسایل لذت بخش پر شده باشد، واقعاً لذت می برند.

  • تعقیب طعمه

    سگهایی که برای شکار پرورش یافته اند، مانند تریرها، تمایل ذاتی برای تعقیب - و گاه کشتن - حیوانات دیگر دارند. هر چیزی که غژغژ کند، مانند گربه ها، سنجاب ها، و شاید حتی ماشین ها، می تواند آن غریزه را تحریک کند. سگهایی که عاشق تعقیب کردن هستند هنگامیکه بیرون از خانه می باشند باید قلاده داشته باشند و یا در یک محیط نرده دار نگه داشته شوند، و شما به یک فنس بلند و ایمن در حیاطتان نیاز دارید. این نژادها به طور کلی برای خانه هایی با حیوانات خانگی کوچکتر مانند گربه ها، همسترها و یا سگ های کوچک که می توانند مانند طعمه به نظر برسند مناسب نیستند. از طرف دیگر نژادهایی که در ابتدا برای شکار پرندگان مورد استفاده قرار می گرفتند، عموماً علاقه ای به تعقیب ندارند، اما هنگام پرواز پرندگان ساعات سختی را خواهید داشت تا مانع از جلب توجه آنها شوید.

  • گرایش به واق واق کردن یا زوزه کشیدن

    برخی نژادها بیشتر از بقیه صدا می دهند. هنگام انتخاب یک نژاد، به این فکر کنید که این سگ چند بار واق واق می کند یا زوزه می کشد. اگر قصد خرید یک سگ شکاری را دارید، آیا زوزه آنها برای شما مثل یک موسیقی می باشد یا دیوانه کننده است؟ اگر قصد خرید یک سگ نگهبان را دارید، آیا ممکن است شهری مملو از "غریبه های" مشکوک، توله سگ شما را همیشه درحالت هوشیاری قرار دهد؟ آیا حیات وحش محلی به معنای واقعی کلمه سگ شما را به سمت وحشی شدن سوق خواهد داد؟ آیا شما در خانه ای با محدودیت های صوتی زندگی می کنید؟ آیا در نزدیکی خودتان همسایه دارید؟ پس ممکن است شما بخواهید یک سگ ساکت را انتخاب کنید.

  • علاقه به ولگردی

    بعضی از نژادها نسبت به بقیه آزادتر هستند. سگ های شمالی مانند هاسکی های سیبری که برای مسافت های طولانی پرورش داده شده اند و با توجه به این شانس، بعد از دیدن هر چیزی که علاقه آنها را به خود جلب کند، شروع به حرکت می کنند و بسیاری از سگ های شکاری فقط بینی خود - یا آن خرگوشی که ناگهان از وسط جاده می گذرد - را دنبال می کنند حتی اگر این به معنای ترک شما باشد.

نیازهای جسمی
  • سطح انرژی

    سگهای پرانرژی همیشه آماده و منتظر عمل هستند. در اصل برای انجام انواع کارهای مرتبط با سگ ها پرورش یافته اند. کارهایی از قبیل جستجو برای شکارچیان یا هدایت گله، آنها این استقامت را دارند که بتوانند یک روز کامل کار کنند. آنها به ورزش و تحرک ذهنی زیادی احتیاج دارند و احتمالاً بیشتر وقت خود را صرف پریدن، بازی کردن و کشف هر محل و بوی جدید می کنند. سگ کم انرژی بین سگ ها همانند آدم های تنبل است، و در طول روز فقط چرت می زنند. هنگام انتخاب یک نژاد، سطح فعالیت و شیوه زندگی خود را در نظر بگیرید و به این فکر کنید که آیا شما یک سگ فرز و پر انرژی را مناسب می دانید یا آزار دهنده.

  • نیرومندی

    یک سگ نیرومند ممکن است انرژی خوبی داشته یا نداشته باشد، اما تمام کارهایی که آن ها انجام می دهند، با قوت انجام می دهند: آنها به قلاده فشار می آورند (تا زمانی که به آنها آموزش دهید که این کار را انجام ندهند)، سعی می کنند که موانع را از سر راه بردارند و حتی با ولع زیاد غذا بخورند و آب بنوشند. . این مخازن پرانرژی برای یادگیری رفتارهای خوب به آموزش زیادی احتیاج دارند و ممکن است برای خانه هایی که دارای کودکان خردسال یا اشخاص سالخورده و ضعیف هستند، مناسب نباشند. از سویی دیگر، یک سگ با انرژی کم، رویکرد مطیع تری نسبت به زندگی دارد.

  • احتیاج به تمرین

    بعضی از نژادها با قدم زدن آهسته شبانه در اطراف ساختمان مشکلی ندارند. برخی دیگر به قدم زدن روزانه احتیاج دارند، به ویژه آن هایی که در اصل برای کارهای جسمی از قبیل گله داری یا شکار پرورش داده شده اند. بدون ورزش کافی، ممکن است وزن این نژادها افزایش پیدا کند و انرژی خود را به روشهایی که شما دوست ندارید مانند واق واق کردن، جویدن و حفر کردن، تخلیه کنند. نژادهایی که به ورزش زیادی احتیاج دارند، برای افراد پر انرژی، افراد فعال و یا آن هایی که به آموزش سگ خود برای رقابت در یک ورزش پر انرژی سگ ها مانند چابکی علاقمندند، مناسب هستند. اگر می خواهید سگ پرانرژی خود را خسته کنید، می توانید از اسباب بازی هایی استفاده کنید که باعث تحرک آنها می شود!

  • علاقمند به بازیگوشی

    برخی از سگ ها، همیشه توله سگ باقی می مانند - همیشه به بازی علاقمندند - در حالی که دیگران جدی تر و ملایم تر هستند. اگرچه یک توله سگ بازیگوش به نظر مشتاق می رسد، اما این را در نظر داشته باشید که هر روز باید تعداد زیادی بازی های مختلف را انجام دهید، و اگر بچه یا سگ های دیگری داشته باشید باید از آن ها به عنوان همبازی های آن سگ استفاده کنید.

نگهداری

سگ افغان هاند باید با غذای سگ با کیفیت بالا، خواه بصورت تجاری و یا با نظارت و تأیید دامپزشک، در منزل تهیه شده باشد، تغذیه شود. هر رژیم غذایی باید متناسب با سن سگ (توله سگ ، بزرگسال یا سالخوده) باشد. از نظر ظاهر، سگهای افغان هاند، بطور طبیعی سگهای لاغر اندامی هستند و استخوان های ران بیرون زده آنها یک ویژگی نژادی منحصر به فرد است و نشانه کمبود وزن آنها نیست. همانطور که گفته شد، سگهای افغان هاند سگهای ورزشکار و فعالی هستند، بنابراین مراقب باشید که سگ شما برای تأمین نیازهای خود، تغذیه مناسب و کافی دریافت کند. در مورد اینکه کدامیک از غذاهای انسانی برای سگ ها بی خطر است و کدام یک نه، بیشتر بیاموزید. اگر در مورد وزن یا رژیم غذایی سگتان نگرانی دارید با دامپزشکتان در میان بگذارید. آب تمیز و تازه باید همیشه در دسترس سگ افغان هاند باشد. 

توله سگهای افغان هاند، پوشش های کوتاه و نرمی دارند (از جمله موهای زائد صورت به نام "سبیل میمون") که به نگهداری کمی نیاز دارند. با این حال آنها مدت طولانی به همین صورت نمی مانند. همانطور که انتظار می رود، پوشش بلند و ابریشمی یک افغان هاند تازه بالغ یا بزرگسال به آراستن منظم نیاز دارد. چندین ساعت برس کشیدن در هفته برای جلوگیری از گره خوردن موها و ایجاد در هم رفتگی موها (مَت) و همچنین تمیز شدن موهای افتاده لازم است. تمیز کردن و جلوگیری از درهم رفتگی موها، کلید اصلی برای نگهداشتن بهترین ظاهر پوشش با شکوه افغان هاند است. استحمام منظم، همراه با استفاده از شامپو و نرم کننده نیز لازم است. مانند همه نژادها، ناخن های افغان هاند ها نیز باید بطور مرتب کوتاه شوند و دندان هایشان نیز به طور مرتب مسواک زده شوند.

از آنجا که افغان هاندها سگهای شکاری با استفاده از دیدن طعمه هایشان هستند و برای شکار و تعقیب دیداری طعمه های پرورش یافته اند، آنها یک غریزه قوی برای فرار و دنبال کردن طعمه هایی که می بینند دارند، بنابراین پیاده روی بدون مهار، توصیه نمی شود. پیاده روی های کوتاه مدت، ورزش کافی را برای این نژاد ورزشی فراهم نمی کند و برخی از مالکان پس از رسیدن آنها به سن بلوغ، افغان هاند های خود را با دویدنهای طولانی، ورزش می دهند. در حالت ایده آل، یک افغان هاند باید هفته ای چندین بار، در یک منطقه بزرگ و محصور، امکان دویدن داشته باشد. افغان هاندها قد بلند، لاغر و قوی هستند و این باعث می شود پرش های عالی داشته باشند، بنابراین منطقه ورزش آنها باید دارای یک حصار بلند و ایمن باشد.

افغان هاند ها به طور کلی مستقل، با وقار و کناره گیر هستند، اما آنها با انسانهایی که با آنها پیوند خورده اند بسیار مهربان و بسیار وفادار هستند. این وفاداری می تواند سازگاری با یک خانه جدید را برای یک افغان هاند بزرگسال دشوار کند. از طرف دیگر، این مسئله می تواند آموزش خانگی آنها را راحت تر کند زیرا آنها می خواهند صاحبان خود را راضی نگه دارند. تا زمانی که رقابتهای اطاعت پذیری یا چابکی هدف نباشد، آموزش دستورات عمومی مانند بیا، بنشین و بمان به طور کلی کافی است. صاحبان سگ های افغان هاند اغلب خیلی سریع در می یابند که هیچ دوره آموزشی بر غریزه شکار این نژاد برای جلوگیری از یک تعقیب و گریز سریع غلبه نمی کند.

سگهای شکاری دیداری مانند افغان هاند ها به طور طبیعی چربی بدن اندکی ذخیره می کنند، بنابراین آنها نسبت به بیهوشی حساس هستند. متخصصان نژاد توصیه می کنند برای اقدامات جراحی به دامپزشکی که با این نوع نژاد آشنا هست مراجعه شود. سگ های افغان هاند، مانند سایر انواع سگ های دارای قفسه سینه عمیق، می توانند دچار نفخ شکم، تورم ناگهانی و تهدید کننده زندگی در شکم شوند و صاحبان آنها باید در مورد علائم این نوع بیماری و نحوۀ مقابله با آن مطلع باشند.

آزمایشات بهداشتی توصیه شده از سوی باشگاه ملی نژاد:

  • ارزیابی لگن
  • ارزیابی چشم پزشکی
  • ارزیابی تیروئید
عکس سگ نژاد Afghan Hound

استاندارد

ظاهر عمومی

سگ افغان هاند، یک سگ اشرافی است ، تمام ظاهر او با وقار و تشخص است و هیچ اثری از زشتی و درشتی در او دیده نمی شود. بخش جلو بدن او مستقیم است و سرش را با افتخار نگه می دارد و چشمانش به دور دستها نگاه می کند، انگار که به یاد قرون گذشته است. ویژگی های برجستۀ یک ظاهر غیره متعارف و "شرقی"، "تاپ نات" (گره روی سر) ابریشمی بلند، الگوی پوشش عجیب و غریب، استخوان ران بسیار برجسته، پاهای بزرگ، و خم شدن به نوعی اغراق آمیز مفصل زانو، به سگ افغان هاند جلوه ای خاص می بخشد، سلطان سگ ها که سنت تمام اعصار و قرون را با خود همراه دارد.

سر

سر افغان هاند از طول خوبی برخوردار است و ظرافت زیادی را نشان می دهد، جمجمه به طور مساوی با قسمت جلویی در تعادل است. برجستگی کمی در ساختار استخوان بینی وجود دارد که باعث ایجاد ظاهری تا اندازه ای رومی می شود، خط مرکزی با کمی توقف یا بدون توقف از قسمت جلو صورت بالا می رود و در جلوی چشم از هم دور می شود، بنابراین یک نمای خارجی کاملاً واضح و بدون هیچ گونه تداخلی بوجود می آورد. فک زیرین قدرت زیادی نشان می دهد، فک ها طولانی هستند. دهان، هم سطح است، به این معنی است که دندان های فک بالا و فک پایین با هم منطبق هستند و جلوآمدگی فک بالا و یا فک پایین وجود ندارد. این دهان برای پرورش دشوار است. دندانهای نیش قیچی-مانند، مشکل دار است و می توان آن را راحت تر از دهان هم سطح پرورش داد و سگی که دندان نیش قیچی دارد که در آن دندان های پایین به داخل دندانهای دیگر می لغزند و در مقابل دندان های فک بالا قرار می گیرند، نباید دارای مشکل محسوب شود. استخوان پس سری بسیار برجسته است. یک "تاپ نات" بلند و ابریشمی در بالای سر قرار می گیرد. گوش ها، بلند هستند و تقریباً هم سطح با گوشه های بیرونی چشم قرار دارند، چرم گوش تقریباً به انتهای بینی سگ می رسد و با موهای ابریشمی بلند پوشیده شده است. چشم ها، بادامی شکل (تقریباً مثلثی) هستند، هرگز برآمده نیستند و رنگ آنها تیره است. بینی، از اندازۀ خوبی برخوردار است و سیاه رنگ است. نقص ها: بیش از اندازه کوچک یا بزرگ بودن؛ جلوآمدگی فک بالا یا پایین؛ چشم گرد یا برآمده و یا دارای رنگ روشن. بینی رومی اغراق آمیز؛ سر بدون "تاپ نات" در بالای سر.

بدن

گردن: گردن دارای طول مناسب، محکم و قوسی شکل است و به صورت منحنی به سمت شانه هایی که بلند و شیب دار است و به خوبی به سمت عقب متمایل است، متصل می شود. نقص: گردن خیلی کوتاه یا خیلی ضخیم، گردن میشی و گردن غازی؛ گردن بیش از اندازه لاغر. بدن: خط پشت از شانه ها تا قسمت کمر کاملاً هم سطح به نظر می رسد. کمر، محکم، قدرتمند و کمی قوس دار است و به سمت عقب کمی شیب دار است و استخوان های ران بسیار برجسته است. ارتفاع بدن در شانه ها برابر با فاصلۀ سینه تا باسن است. سینه به خوبی تا پایین امتداد یافته و از عرض متوسطی ​​برخوردار است. نقص ها: پشت انحناء دار، کمر شکم دار؛ عدم برجستگی استخوان های ران، عرض بیش از اندازۀ سینه که باعث تداخل در زانو می شود.

دم

دم، خیلی بلند روی بدن قرار نمی گیرد و دارای یک حلقه یا انحناء در انتها است. دم، هرگز نباید پیچ ​​خورده یا به پشت بخوابید یا به پهلو متمایل شده، باشد و هرگز نباید "قلم مویی" باشد.

پاها

پاهای جلو، مستقیم و محکم است و طول آن بین آرنج و پسترن (قسمت پایین ساق پا)، بسیار زیاد است. زانو به خوبی تقویت شده است، کف پاهای جلویی از نظر طول و عرض بزرگ است؛ انگشتان پا کاملا قوس دار است؛ پاها با موهای ضخیم بلند پوشانده شده است و از نظر بافت ظریف است؛ پسترن ها بلند و مستقیم است؛ بالشتک های پا به طور غیرمعمول بزرگ هستند و کاملا روی زمین قرار می گیرند. شانه ها، دارای زاویه زیادی هستند به طوری که پاها به خوبی در زیر بدن سگ قرار می گیرند. مستقیم بودن زیاد شانه باعث می شود که در پسترن ها شکستگی ایجاد شود و این یک نقص جدی محسوب می شود. هر چهار پای افغان هاند، با بدن در یک راستا قرار دارند و به داخل یا بیرون متمایل نیستند. کف پاهای عقبی، پهن و دارای طول مناسب هستند. انگشتان پا قوس دار است و با موهای ضخیم و بلند پوشانده شده است. بخش عقبی بدن دارای قدرت و عضلۀ مناسب است و فاصلۀ زیادی بین ران و کفل وجود دارد. زاویۀ مناسبی بین مفصل زانو و کفل وجود دارد؛ انحناء کمی بین باسن و فاق (محل انشعاب پا) وجود دارد. نقص ها: پاهای جلو یا عقب به بیرون یا داخل متمایل باشند. بالشتک پا به اندازه کافی ضخیم نباشد. پا، خیلی کوچک است و یا هرگونه شواهد دیگر در مورد وجود ضعف در پا ؛ پسترن های ضعیف یا شکسته، مستقیم بودن بیش از حد مفصل زانو، بلند بودن بیش از اندازۀ کفل.

پوشش

قسمت های عقب، پهلوها، دنده ها، جلو بدن و پاها به خوبی با موهای پرپشت و ابریشمی پوشانده شده است که بافت آنها بسیار ظریف است. گوش و هر چهار پا به خوبی پوشیده شده اند. جلوی شانه ها و همچنین از شانه ها به سمت عقب و در امتداد پهلوها و دنده ها، موها، کوتاه و نزدیک به هم است که در سگهای بالغ، یک پشت صاف ایجاد می کند - این یک ویژگی سنتی سگ افغان هاند است. سگهای افغان هاند، باید در حالت طبیعی خود نشان داده شوند. پوشش، اصلاح و یا کوتاه نشده باشد. سر، با یک "تاپ نات" (گره موی) بلند و ابریشمی برافراشته(به معنای کامل کلمه) شده است - که این یک ویژگی برجسته در سگهای افغان هاند است. نمایش موهای کوتاه روی "مچ پاها" در پاهای جلو یا عقب، مجاز است. نقص: عدم وجود "زین" با موهای کوتاه در سگهای بالغ.

تاریخچه

این نژاد بسیار قدیمی است. در حقیقت، برخی متخصصان معتقدند که سگ افغان هاند، قدیمی ترین نژاد سگهای اصیل است. (یک افسانه باستانی می گوید که سگ شکاری افغان هاند نمایندۀ گونه های سگسانان در کشتی نوح بوده است). از آنجا که این نژاد، چند هزار سال قبل از تاریخ نوشتن، بوده است، و از آنجا که در برخی از دورترین مناطق جهان پرورش یافته است، زمان دقیق و محل تولد آن در منطقۀ وسیعی که اکنون افغانستان، هند و پاکستان شناخته می شود هرگز مشخص نخواهد شد. آنچه ما می دانیم این است که برای قرن ها، افغان هاند ها همراه ناوگان شکار و نماد وضعیت اجتماعی پادشاهان، سرداران قبایل و اشراف در پادشاهی های کوهستانی آسیا بوده اند. سگهای افغان هاند، زیر گروه نژادهای سگهای شکاری محسوب می شوند که به سگهای شکاری دیداری معروف هستند، سگهایی که برای ردیابی و تعقیب طعمه های خود به دید پانوراما (گسترۀ وسیع دید) و سرعت انفجاری خود متکی هستند.

سگ افغان هاند که از آغاز تمدن، بخشی از فرهنگ مشرق زمین بوده است، تا اواخر دهه 1800 به صحنه تاریخ غرب وارد نشده بود. پس از آن بود که افسران انگلیسی که از دورترین گوشه های امپراتوری انگلیس بازگشتند، این نژاد را به اروپا معرفی کردند. در اوایل دهه 1900، افغان هاند، نژاد مورد ترجیح اشراف انگلیسی بود.

AKC اولین مورد این نژاد را در سال 1927 ثبت کرد، اما تا اوایل دهه 30 این نژاد بطوی واقعی مورد توجه تولیدکنندگان و علاقه مندان آمریکایی قرار نگرفت. از مهمترین سگهای سالهای ابتدایی در آمریکا می توان به یک زوج تولید مثل کننده اشاره کرد که توسط زپو مارکس، کوچکترین برادر واکی مارکس، از انگلیس وارد شد. از آن زمان، شهرت افغان هاندها در آمریکا بواسطۀ ویژگی های عالی آنها به عنوان یک حیوان خانگی و نمایشی رو به افزایش گذاشت. یک مجسمه غول پیکر توسط پابلو پیکاسو در دلی پلازای شیکاگو،  "کابل"  سگ افغان هاند مورد علاقۀ زیاد این هنرمند را به تصویر می کشد.

افزودن نظر

امتیاز
توجه

نظراتی که شامل فروش و واگذاری پت هستند و یا شماره موبایل در آن ذکر شده است تایید نخواهند شد.

آیا میدانستید؟

کلید واژه های نژاد افغان هاند (Afghan Hound)

افعان هاند، افغان هوند، تازی افغانی

  • افعان هاند
  • افغان هوند
  • تازی افغانی

لیست کل نژاد ها

لیست کل نژادهای سگ

قیمت نژاد ها برگرفته از پرورش دهندگان معتبر ایران

پرورش دهندگان محترمی که قصد همکاری دارند لطفا با شماره 02122930308 تماس حاصل نمایند

جهت خرید سگ از لیست نژاد ها، نژاد مورد نظر را پیدا کرده و از طریق پاپی یاب استعلام بگیرید.

جهت دریافت مشاوره خرید سگ با شماره 09028288666 تماس حاصل نمایند

کلید واژه ها

افغان هاند - سگ افغان هاند - خرید سگ افغان هاند - خرید نژاد سگ افغان هاند - خرید افغان هاند - قیمت افغان هاند - قیمت توله افغان هاند - قیمت و خرید افغان هاند نر - قیمت و خرید افغان هاند ماده

مشاوره خرید توله